استاندار خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر خراسان جنوبی جزو ۱۰ استانی است که هیچ شهر در وضعیت قرمز ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، معتمدیان در نخستین جلسه شورای اداری سال ۹۹ که با حضور معاونین استاندار، کلیه مدیران کل و نمایندگان استان در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی برگزار شد، گفت: در حال حاضر خراسان جنوبی جزو ۱۰ استانی است که هیچ شهر در وضعیت قرمز ندارد و به استناد آمار ما در مرحله تثبیت کرونا قرار گرفته ایم.

او افزود: این موفقیت حاصل تلاش کادر درمانی و همراهی مردم در عمل به توصیه‌ها بوده، اما به معنای این نیست که بیماری به طور کامل مهار شده بلکه لازم است فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌ها همچنان با جدیت روز‌های اول مدنظر باشد.

معتمدیان اظهار کرد: در ابتدای شیوع بیماری کرونا جزو معدود استان‌هایی بودیم که در تأمین اقلام مصرفی مشکل داشتیم، اما با همراهی و مدیریت خوب، نیاز استان در این زمینه برطرف شد، به گونه‌ای که در شرایط فعلی وضعیت نسبتاً مطلوبی داریم و امیدواریم این روند همچنان استمرار داشته باشد.


بیشتر بخوانید: توزیع بیش از ۸۹ هزار بسته معیشتی در بین اقشار آسیب‌پذیر


استاندار خراسان جنوبی عنوان کرد: ضمن منتفی شدن طرح دورکاری و عدم حضور یک سوم نیرو‌ها در ادارات، از روز شنبه ۱۰ خرداد حضور همه کارکنان به صورت کامل از ساعت ۷.۵ تا ۱۴.۵ در محل کار خود الزامی است.

وجود مشکلات در تامین منابع مالی

او در ادامه وضعیت بودجه‌ای امسال کشور را با همه سال‌ها متفاوت دانست و تصریح کرد: امسال علاوه بر تشدید مشکلات ناشی از تحریم‌ها و کاهش قیمت نفت، قطعاً در تأمین منابع مالی مشکلاتی خواهد بود.

معتمدیان با تأکید بر ظرفیت‌های لحاظ شده در بودجه امسال که می‌تواند بخش قابل توجهی از منابع مالی را تأمین کند، ادامه داد: مدیران برای احصاء این موارد و استفاده هر چه بیشتر از این شرایط، وقت بیشتری برای مطالعه قانون بودجه بگذارند تا بتوانند بخش عمده‌ای از نیاز‌های دستگاه را از این طریق رفع کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه سیاست دولت بر تکمیل پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: از برنامه‌های سال ۹۹، تکمیل و بهره برداری از ۱۰۳ پروژه نیمه تمام استان در بخش‌های آموزشی، فرهنگی، بهداشتی، ورزشی و زیرساختی است.

او افزود: این پروژه‌ها با تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات و با همراهی و تلاش مدیران در دو مقطع هفته دولت و دهه فجر به ویژه در مناطق کمتر برخوردار استان به بهره برداری می‌رسد.

معتمدیان با اشاره به استقبال خوب مردم از بازار بورس و سهام، ادامه داد: استقبال مردم این امید را رقم زده که در تخصیص‌های بعدی سازمان برنامه و بودجه به جای اسناد خزانه، نقدینگی داشته باشیم و با تزریق اعتبارات، پروژه‌ها را با سرعت بیشتری پیش ببریم.

تأکید بر متمرکز شدن مدیران بر اعتبارات ملی/ سهم کم خراسان جنوبی از اعتبارات استانی

استاندار خراسان جنوبی، تمرکز مدیران بر جذب اعتبارات ملی را از برنامه‌های سال ۹۸ برشمرد و عنوان کرد: با توجه به نتایج خوب این برنامه، امسال هم تأکید بر متمرکز شدن مدیران بر اعتبارات ملی است و از آن جایی که ۸۰ درصد اعتبارات در اختیار وزارتخانه ها است بناراین استفاده از این ظرفیت می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز‌های دستگاه‌ها را برطرف نماید.

او اظهار کرد: از آن جایی که تخصیص اعتبارات استانی بر مبنای آمار جمعیتی اتفاق می‌افتد، با توجه جمعیت کم خراسان جنوبی، سهم ما از اعتبارات استانی بسیار اندک است بنابر این تمرکز مدیران بر جذب اعتبارات ملی و از ناحیه وزارتخانه‌ها می‌تواند این کمبود را جبران نماید.

معتمدیان تکمیل مجتمع‌های آبرسانی را هم از دغدغه‌های استان برشمرد و گفت: اجرای کامل این پروژه‌ها در سطح استان با استفاده از اعتبارات استانی بیش از ۱۲ سال زمان نیاز داشت، اما با بهره گیری از ظرفیت‌های قانونی، به زودی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار در اختیار حوزه آب استان قرار می‌گیرد تا در بازه زمانی دو سال ۳۷ مجتمع موجود در سطح استان را تکمیل کند.

انتهای پیام/ ی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.