مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: با آغاز خرید تضمینی جو از کشاورزان قیمت آن در بازار تثبیت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی همتی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین اظهار کرد: از شنبه سوم خرداد ماه در شهرستان قیروکارزین، اتحادیه شرکت‌های تعاونی روستایی استان فارس به عنوان عامل و شرکت سهامی پشتیبانی امور دام استان فارس به عنوان مباشر هر کیلو جو را به قیمت هزار و ۶۳۰ تومان از کشاورزان خریداری می‌کنند.

او با بیان اینکه این قیمت به عنوان کف قیمت جو در بازار خواهد بود، افزود: به منظور خرید جو در مراکز خرید تضمینی، حداکثر افت مفید قابل قبول ۵ درصد و بیشترین افت غیر مفید قابل قبول ۳ درصد است و میزان رطوبت مجاز محصول ۱۴ درصد خواهد بود.
این مقام مسئول تصریح کرد: خرید جو صرفا برای محصول تولیدی در امسال از کشاورزانی که در سامانه جامع پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی ثبت اطلاعات شده اند امکان پذیر بوده و خرید از واسطه‌ها ممنوع است.

او ادامه داد: تولید جو در سال زراعی ۹۹-۹۸ نسبت به سال پیشین خود افزایش ۳ برابری دارد که این موضوع باعث شده است ضرورت ایجاد مراکز خرید تضمینی برای این محصول احساس شود.

همتی تصریح کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۴ هزار تن جو از سطح بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ هکتاری این محصول برداشت شود و قسمتی از محصول مازاد بر مصرف کشاورزان و دامداران به مزاکز دائر شده تحویل شد.

در زمان تحویل هر محموله از محصول تولیدی به مراکز خرید تضمینی ارائه و تسلیم تصویر کارت ملی، شماره حساب بانکی و شماره همراه الزامی است.

قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
عجب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
اکر کسی به این قیمت جو به تعاونی بدهد دیگه هیچی خودش جو بذری کیلوی 2700به کشاورز داده حالا کیلو1600از کشورز میخرد بد با افتخار می گوید امسال بارندگی خوب بوده انگار اوبرای کمک به کشاوز بارندگی فرستاده سالهای خشکسالی کجا بودی که کشاورز داشت زجر میکشید