سرمربی سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: با این حجم از بدهی در باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس، امکان خصوصی سازی آن‌ها وجود ندارد.

حمید درخشان سرمربی اسبق تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص آغاز دوباره رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: از اینکه بازی‌ها آغاز می‌شود خوشحال هستیم. حال و هوایی بین فوتبالدوستان و شوقی بین هواداران تیم‌های مختلف به وجود خواهد آمد. البته نباید یادمان برود که از همه مهمتر، مسائل بهداشتی و مراقبت برای مبتلا نشدن به ویروس کرونا است.

درخشان: امکان خصوصی سازی سرخابی‌ها وجود ندارد/ تضمینی برای قهرمانی پرسپولیس نمی‌بینم

اگر اتفاقی برای یکی از اعضای تیم‌ها رخ دهد، جبران آن غیرممکن خواهد بود

درخشان ادامه داد: همه دستورالعمل‌ها را باید لحاظ کنیم و موضوع فاصله گذاری از سوی تیم‌های حاضر در بازی‌ها باید جدی گرفته شود. اگر خدایی ناکرده اتفاقی برای یکی از بازیکنان و یا اعضای تیم‌های لیگ برتری رخ دهد، جبران کردن آن اتفاق، غیرممکن خواهد بود. امیدوارم همه مسائل بهداشتی و ایمنی رعایت شود تا بتوانیم از این بحران هم عبور کنیم.


بیشتر بخوانید: بازدید سرپرست باشگاه پرسپولیس از ورزشگاه شهید کاظمی


هیچ تضمینی برای قهرمانی پرسپولیس وجود ندارد

او در مورد شرایط پرسپولیس و احتمال قهرمانی این تیم به دلیل اختلاف ۱۰ امتیازی به وجود آمده در جدول رده بندی، بیان کرد: به نظرم نباید از حالا درباره قهرمانی پرسپولیس فکر کنیم. پرسپولیس باید تمام فکرش این باشد که بازی‌ها را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد. هیچ تضمینی برای اینکه بگوییم پرسپولیس قهرمان شده است، وجود ندارد. البته امیدوارم بازی به بازی، پرسپولیس ۳ امتیاز‌ها را کسب کند تا با خیال راحت به قهرمانی نزدیک شود.

امکان خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس وجود ندارد

پیشکسوت فوتبال ایران درمورد بحث خصوصی سازی ۲ باشگاه سرخابی تصریح کرد: به نظرم اصلا امکان خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس وجود ندارد. با این زیرساخت‌هایی که می‌بینم، استقلال و پرسپولیس خصوصی نمی‌شوند. بررسی زیرساخت‌ها باید بهتر و جزئی‌تر انجام شود تا در نهایت بشود چنین کاری را انجام داد. چندین سال است که این حرف و حدیث‌ها عنوان می‌شود.

تکلیف بدهی سرخابی‌ها باید مشخص شود

درخشان افزود: بعید می‌دانم که خصوصی سازی استقلال و پرسپولیس جدی باشد. هم استقلال و هم پرسپولیس بدهی‌های زیادی دارند. ابتدا باید تکلیف این همه بدهی در ۲ تیم پرهوادار مشخص شود. سپس داشته‌ها و موجودی آن‌ها اعلام و بر اساس آن، بحث قیمت گذاری انجام شود. بررسی‌های خیلی زیادی باید صورت بگیرد و فکر می‌کنم به این راحتی نمی‌شود از خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس صحبت کنیم.


بیشتر بخوانید: نماینده مجلس: باید هرچه سریعتر استقلال و پرسپولیس خصوصی شوند


درخشان: امکان خصوصی سازی سرخابی‌ها وجود ندارد/ تضمینی برای قهرمانی پرسپولیس نمی‌بینم

بازیکن خارجی به استقلال و پرسپولیس می‌آید اما پولش را نمی‌دهند

وی درمورد قانون منع جذب بازیکن خارجی در ۲ تیم استقلال و پرسپولیس گفت: دلیل این موضوع، بدهی‌های زیاد این ۲ تیم است. همین که تا به حال نتوانستند بدهی‌های خود را تسویه کنند شاید دلیل تصویب چنین قانونی باشد. بازیکنان زیادی بودند که جذب این ۲ باشگاه شدند، اما بدون اینکه پولشان را بگیرند، از ایران رفتند. این‌ها مواردی است که بدهی‌های استقلال و پرسپولیس را طی سالیان گذشته افزایش داده است.

هرچه زمان می‌گذرد، بدهی سرخابی‌ها بیشتر می‌شود

او درباره اعتراض سرخابی‌ها درمورد جذب بازیکن خارجی توسط دیگر تیم‌های لیگ برتری، بیان کرد: تیمی مثل سپاهان همیشه مطالبات بازیکنان خودش را پرداخت می‌کند. استقلال و پرسپولیس هم وابسته به دولت هستند و هم مشکلات بیشتری در موضوع بازیکن و مربی خارجی دارند. هر چقدر زمان می‌گذرد، بدهی‌های این ۲ تیم بیشتر می‌شود. تصور می‌کنم یکی از مواردی که مدنظر تصمیم گیرندگان در این بخش بوده، بدهی‌های زیاد این ۲ تیم است.


بیشتر بخوانید: عابدینی: تاج از اعمال نفوذ در مدیریت فوتبال دست بردارد/ پرسپولیس روی کاغذ و چمن سبز قهرمان است


وی خاطرنشان کرد: نمی‌گویم که کار خوبی کردند، اما به قول معروف می‌گویند هرجا جلوی ضرر را بگیرید، منفعت است. البته باید در ادامه راهکاری پیدا کنیم تا این ۲ تیم بتوانند بازیکن خارجی هم جذب کنند. در گذشته بازیکنان خارجی خوبی داشتیم که در لیگ قهرمانان آسیا به نمایندگان ایرانی کمک کرده اند. اگر این اتفاق رخ ندهد، باز هم مقابل تیم‌های عربی و آسیایی نتایج ضعیفی خواهیم گرفت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۶
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۰۵:۴۳ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
انسان باید اندازه عملکردش اظهار نظر کنه !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۴ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
تا کی این دوتا تیم میخوان از پول بیتالمال استفاده کنن من که راضی نیستم از حق خودمم نمیگذرم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
خواهشمند است تاراج بیت المال را در فوتبال متوقف کنید و هرچه زودتر تمام تیم ها را به بخش خصوصی واگذار کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
به مردم دنیا ثابت شد در این ایام تعطیلی کرونا وقرنطینه که بود ونبود فوتبال تاثیری در روند رندگی مردم نداره پس چرا باید این پول های باد آورده رو خرج فوتبال له درد نخور برای زندگی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۷:۴۳ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
امكان خصوصي سازي نيس پس حداقل هنگام برداشت از بيت المال يكم انصاف داشته باشين والا به خدا اين پول ها خوردن نداره اونم تو اين وضعيت كسادي بابا اصلا شروع هر فصل شما قهرمان وزير هم خوش خشونش باشه به تيم دوم كاپ بدين، فوتبال بيشتر از اين كشش تباني و فساد رو نداره
Netherlands
ناشناس
۱۷:۱۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
اگه توبادقهرمانی های گذشته واختلاف ده امتیازی نخوابند.باامید خداوندمتعال وبدون کمک قهرمان میشن.به کوری چشم دشمنان.ن رقبا.چون رقبای ما ناجوانمردانه پرسپولیس رومی کوبند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
نگران نبااااش امسال هم پرسپولیستون قهرمان میشه وزیر همه چی رو درست میکنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
نگران نبااااش امسال هم پرسپولیستون قهرمان میشه وزیر همه چی رو درست میکنه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
چرا راه حل نمیدهی همیشه اسرار هویدا را پیدا می‌کنی
Iran (Islamic Republic of)
پیمان
۰۹:۲۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
عجبا
Germany
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
میخوای وزیر یه تضمین کتبی هم بده؟ فدراسیون و داورا هم پشت چکش رو امضا کنند؟
Germany
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
میخوای وزیر یه تضمین کتبی هم بده؟ فدراسیون و داورا هم رو امضا کنند؟
Germany
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
میخوای وزیر یه تضمین کتبی هم بده؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
هیچ کجایی دنیا دولت ها تیم داری نمی کنن وفوتبال با درامد دولتی اداره نمیشود جز کشور ما .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
هیچ کجایی دنیا دولت ها تیم داری نمی کنن وفوتبال با درامد دولتی اداره نمیشود جز کشور ما . چرا از پول بیت المال مال باید از این دو تیم حمایت شود . همه میدانند وقتی تیمی خصوصی باشد برای کسب رتبه بهتر و درامد بالا تلاش بیشتری میکنند همه ی کادر وعوامل و بازیکنان انگیزه دارند . در کشور ما با پول مردم موقعیت پیدا میکنند ان وقت برای تیم های خارجی بازی می کنند و حالش رو میبرن .لطفاً منفی بافی نکنید بگذارید این دو تیم خصوصی شوند و دستشان به جیب خودشان برو د . از جیب مردم خرج کردن که هنر نیست .کدام یک ریال درامد را برای دولت داشته‌اید ؟ جز اینکه خیالتان راحت بوده که حتی ضرر و زیان شما توسط دولت تامین میشود. چه از این بهتر ⁦، شما را به خدا بس کنید این پدر فقیرتوان پول خرج کردن برای این فرزندان بی خیال را ندارد .اقای. . تیمی که با بازیکن خارجی بچرخد یک ریال هم نمی ارز . افتخار قهرمانی وقتی لذت دارد که ایرانی باشی . به امید داشتن تیم های قوی و مقتدر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
البته خصوصی کردن هم تو ایران سابقه خوبی نداشته مثل هپکو
آخرین اخبار