محمد پور گفت: تعویق زمان المپیک فرصتی خوبی است که بتوانم در مسابقات کسب سهمیه المپیک حضور داشته باشم.

/////////محمد پور: تعویق زمان المپیک را فرصت خوبی می‌دانمامیرحسین محمدپور عضو تیم ملی قایقرانی روئینگ در گفت‌وگو با خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی ورود خود به این رشته ورزشی اظهار داشت: بر اساس استعداد یابی که در شهرستان محل سکونتم برای ورود به رشته قایقرانی صورت گرفت، چون ملاک‌های مورد نظر  را داشتم پذیرفته شدم، چند ماه تمرین کردم و در یک مسابقه انتخابی تیم ملی که در دریاچه آزادی برگزار گردید، شرکت کردم. بعد از آن وارد تیم ملی جوانان شدم و  اکنون نیز در بخش بزرگسالان مشغول هستم.

او افزود: از سال ۹۳ قایقرانی را آغاز کردم و در اواخر سال ۹۴ وارد تیم ملی قایقرانی شدم و حدود ۶ سال است که عضو تیم ملی قایقرانی هستم. بعد از ورود به تیم ملی در مسابقات بین المللی شرکت کردم و در یک دوره بازی‌های آسیایی حضور داشتم. ۲ مدال کاپ آسیا و یک مدال برنز و نقره قهرمانی آسیایی بزرگسالان را نیز در کارنامه ورزشی خود دارم.

محمدپور گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا مسابقات المپیک لغو شد. همچنین تاکنون تاریخ مشخصی برای مسابقات آسیایی تعیین نشده است، قرار بود مسابقات آسیایی اواخر آبان ماه در هند برگزار شود اما ما همچنان منتظر نتیجه نهایی مسابقات از سوی فدراسیون جهانی قایقرانی هستیم.

او افزود: طبق برنامه‌هایی که افشین فرزام (مربی تیم ملی روئینگ) ارائه می‌دهد در خانه تمرین می‌کنم و تا حدودی که امکانات داشته باشم تمرین‌های ورزشی را انجام می‌دهم، فعلا در آب نمی‌توانم تمرین کنم، چون شرایطش را ندارم. مدت کوتاهی هیئت قایقرانی شهرستان انزلی دستگاه ارگومتر را به صورت امانت به من سپرد و توانستم حدود ۲۰ روز با آن دستگاه تمرین داشته باشم.

محمدپور ادامه داد:با توجه به اینکه در اردو نیستم و شرایط قایقرانی برایم مهیا نیست، روزی یک نوبت ورزش را در برنامه روزانه ام دارم. تقریبا یک ساعت در طول روز ورزش و سعی می‌کنم تمرین هوازی داشته باشم. زمانی که در اردو بودم، در طول روز حدود ۴ ساعت تمرین داشتم. کیفیت تمرین هایم نسبت به زمان اردو ۷۰ درصد ضعیف‌تر شده است.

او با اشاره به تعویق مسابقات آسیایی گفت: تعویق زمان مسابقات آسیایی فرصتی است که بتوانیم از آن نهایت استفاده را ببریم. قرار بود برای مسابقات کسب سهمیه المپیک شرکت کنم، قبل از تعویق مسابقات چون در قایق دو نفره سبک وزن باید مسابقه  می دادم، همراه من نمی توانست خود را به این مسابقات برساند و با این شرایط به تنهایی حق شرکت در مسابقات را نداشتم، اما حال با توجه به تعویق زمان مسابقات او نیز به احتمال زیاد همراه من در مسابقات است و می توانیم با هم در این رقابت ها شرکت داشته باشیم. تعویق زمان المپیک یک فرصتی است که بتوانم در مسابقات کسب سهمیه المپیک حضور داشته باشم.

عضو تیم ملی قایقرانی روئینگ افزود: اگر به زودی بتوانیم برای اردو به دریاچه آزادی بازگردیم، می‌توانیم خودمان را حتی بیشتر از قبل برای مسابقات آماده کنیم. امیدوارم هر چه زودتر با رعایت اصول بهداشتی  اردوهای تیم ملی برگزار شود.

محمدپورگفت: بعد از شکست کرونا خود را برای حضور در اردوی تیم ملی قایقرانی آماده می‌کنم، از کادر درمانی نهایت تشکر را دارم که در طول این مدت برای درمان بیماران مبتلا به ویروس کرونا بسیار زحمت کشیدند.


بیشتر بخوانید:بوداغی: روزانه ۲ ساعت در خانه ورزش می‌کنم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار