رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به تایید ابتلای ۱۴ نفر دیگر به ویروس کرونا، تاکید کرد شکست کرونا ارتباط مستقیم با رفتار ما دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با افزوده شدن ۱۴ نفر به فهرست مبتلایان ویروس کرونا،  تعداد بیماران تا امروز( شنبه سوم خرداد) به ٦٩٨ نفر شامل ٤١٤ مرد و ٢٨٤ زن رسیده است.

سعید کشمیری افزود: از ۱۴ مورد مثبت جدید، ۴ مورد در بوشهر، ۶ مورد در جم، دو مورد در دیر، یک مورد در گناوه و یک مورد در دشتستان شناسایی‌شده‌اند.

او ادامه داد: ۴ بیمار جدید شهرستان بوشهر، یکی آقایی ۴۰ ساله است که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارد، و سه نفر دیگر شامل خانمی ۲۸ ساله دارای سابقه سفر به استان‌های آلوده، و دو کودک ۳ ساله و ۶ ماهه هستند که هر سه بیمار درمان خود را بیمارستان سپری می‌کنند.

شکست کرونا ارتباط مستقیم با رفتار ما دارد

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر بیان کرد: بیمار جدید شهرستان دشتستان، آقایی ۵۳ ساله است که سابقه تماس با مورد مثبت داشته و بیمار جدید شهرستان گناوه نیز آقایی ۷۶ ساله است که هر دو بیمار در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

کشمیری افزود: دو بیمار جدید شهرستان دیر، دو خانم ۸۱ و ۵۸ ساله هستند که دوره درمانی خود را در بیمارستان سپری می‌کنند.

او ادامه داد: یکی از ۶ بیمار جدید شهرستان جم، آقایی ۸۸ ساله دارای سابقه سفر به استان آلوده است که در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است و پنج نفر دیگر شامل دو آقای ۴۹ و ۳۶ ساله و سه خانم ۲۹، ۲۹ و ۳۱ ساله هستند که هر پنج بیمار سابقه تماس با مورد مثبت را داشته‌ و به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده‌اند و در مراقبت خانگی قرار دارند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (٦٩٨ نفر) تاکنون ٣٤٢ نفر از آنان بهبودیافته و ٣٢٥ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۸ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

بازار و سفر تعطیل شود

کشمیری رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی را از سوی عده‌ای خطرناک خواند و تاکید کرد: مردم از حضور در تجمع‌ها بپرهیزند و فقط برای انجام کار‌های ضروری در اجتماع تردد کنند.

او با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر گفت: از بازاریان و اصناف دیلم، گناوه، بوشهر، دلوار، برازجان، اهرم، خورموج، دیر، کنگان، عسلویه و جم درخواست داریم به دلیل جلوگیری از شیوع بیماری تا پایان تعطیلات عید فطر مغازه‌ها را تعطیل کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: با همکاری هموطنان و رعایت ضوابط بهداشتی و همچنین به تأخیر انداختن سفر‌ها به خصوص در تعطیلات پیش رو، به سوی غلبه بر این ویروس حرکت خواهیم کرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.