به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، پپسی اخیراً نوشیدنی معروف معطر خود را در خاورمیانه با طعمهای مختلف نسبت به طعم معمول کلاسیک و با طعمهای جدید شامل میوه تمشک و عطر لیمو ترش به بازار عرضه کرده است.
کوکاکولا هم نوشیدنی با طعم وانیل را تولید کرده است، اما شرکت ژاپنی (کیمورا) واقع در استان شیزووکا با طعم دهندههای جدید در نوشیدنیها باعث بهت و حیرت بسیاری شده است.
شرکت کیمورا که در صنایع نوشیدنی تخصص دارد برای نوشیدنیهای غیر الکلی عجیب و غریب با طعمهای شگفت انگیز مشهور شده است، زیرا این شرکت تمایلی به تولید نوشیدنیهای با طعمهای معمولی و خسته کننده نداشت، بلکه فراتر رفت.
نوشیدنی با طعم شکوفههای گیلاس
پپسی قبلاً نوشیدنی نوشابه خود را با طعم ساکورا (گلهای گیلاس) تولید کرد و کوکاکولا عطر و طعم سیب را به نوشابه خود اضافه کرد، اما این شرکتها با این طعمها همیشه در حاشیه امن باقی ماندهاند و این دقیقاً همان چیزی است که کیمورا را متمایز میکند. شرکت کیمورا در ارائه طعمها ریسک میکند، به همین دلیل ایجاد و ساخت طعمهای عجیب و غریب را در اولویت قرار داده است.
نوشیدنیهای ارائه شده توسط این شرکت بین طعم آلو ترش، تخم ماهی و چیپس سیب زمینی متفاوت است، اما شاید عجیبترین طعمهایی که برای آنها به ارمغان آورده شده، نوشیدنی با طعم ادویهجات کاری و نان هندوانه (نوعی کیک محلی است) و نوشیدنی با عطر و طعم مارماهی باشد.
نوشیدنی با طعم مارماهی
بنا به گزارش شبکه تلویزیونی ژاپن (نیپون)، این شرکت هر زمان که بخواهد طعم جدیدی را معرفی کند تقریباً یک سال را سپری میکند. برای مثال این شرکت متخصص در تولید نوشیدنی، کل یک سال را صرف مزه کردن، مقایسه، حذف و اضافه کردن طعمهای مختلف کرد تا اینکه آخرین محصولات این شرکت در طعم نهایی خود ظاهرشدند، اسم این نوشیدنی Spicy Mentaiko، بود که طعم آن ترکیبی از تخمماهی شور و پُر ادویه بود.
کیمورا تا به امروز نزدیک به صد عطر و طعم تولید کرده است و بیشتر این طعمها عجیب و غیرمعمول هستند و سیاست این شرکت بر اساس اصل تولید بیشترین تعداد طعمها است تا بتواند بیشترین تعداد سلیقه را برآورده کند.
نوشیدنی با طعم اشپل (تخمماهی)
این شرکت در مورد محبوبیت محصولات خود اظهار داشته است که بسیاری از گردشگران در سفر خود به ژاپن طعمهای عجیب و غریبی را به عنوان سوغات میخرند و محبوبیت و میزان مصرف آن به محلی است که طعم آن ارائه میشود بستگی دارد و از این رو این شرکت همواره علاقه دارد مکان مناسبی را انتخاب کند، به عنوان مثال این شرکت اخیراًبا انتخاب شهر فوکوکا در جنوب ژاپن، محصول نهایی خود را که همان شربت مینتاکو گازی و طعمدار با ادویه است به بازار عرضه کرد، زیرا این شهر به دلیل داشتن غذای تخمماهی ادویه دار معروف است. این شرکت تولیدات خود را به چهل کشور در سراسر جهان از جمله آمریکا و استرالیا صادر میکند.
منبع: تابناک
انتهای پیام/