رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد یک دستگاه سواری با موتورسیکلت در لالجین به سمت سلیمان آباد واقع در شهرستان بهار، موتورسوار ۴۰ ساله در دم جان باخت.

جان باختن موتورسوار در سانحه جاده‌ای همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ سرهنگ رضا عزیزی،رئیس پلیس راه استان همدان بیان داشت: علت اصلی این سانحه در دست بررسی است، اما آنگونه که از شواهد پیداست نقصی سیستم روشنایی موتورسیکلت عامل برخورد خودروی سواری به قسمت پشت این وسیله نقلیه بوده است.

او اضافه کرد: یکی از دغدغه‌های پلیس در فصل بهار و تابستان افزایش استفاده از موتورسیکلت و رعایت نکردن نکات ایمنی از سوی این افراد به ویژه از سوی روستانشینان است چرا که نبود تیم‌های پلیس راه در مسیر‌های فرعی و روستایی زمینه را برای بی قانونی آن‌ها فراهم کرده است.

رئیس پلیس راه استان همدان بیان کرد: موتورسیکلت بیشتر روستانشینان بدون سیستم روشنایی مناسب بوده و راکب آن بدون گواهینامه و کلاه ایمنی تردد می کنند و همچنین وسیله نقلیه خود را بیمه نمی‌کنند.

سرهنگ عزیزی ادامه داد: نقص در سیستم روشنایی مهمترین عامل بروز سوانح برای دارندگان موتورسیکلت است و بیشتر دارندگان این نوع وسیله نقلیه شب هنگام برای تردد از چراغ قوه‌ای که معدن کاران بر پیشانی می‌بندند به عنوان چراغ استفاده می‌کنند.

او بیان کرد: رانندگان عبوری که آشنایی با این نوع روشنایی ندارند و آن را شبیه هیچگونه چراغ وسیله نقلیه‌ای نمی‌بینند در بیشتر مواقع با موتورسوار برخورد کرده و موجب مرگ آن‌ها می‌شوند.

رئیس پلیس راه استان همدان یادآوری کرد: سال گذشته ۶۸ موتورسوار در سوانح جاده‌ای همدان فوت کردند و ۴۰۰ نفر دچار مصدومیت‌های شدید نظیر مرگ مغزی، شکستن دست و پا شدند.

انتهای پیام/د

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.