معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان گفت: بازرسان این سازمان طی روزهای گذشته ۲ انبار بزرگ احتکار برنج را کشف و ضبط کردند.

کشف ۲ انبار بزرگ احتکار برنج در کرمانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدرضا ابوالقاسمی معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان با اشاره به جدیت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان در برخورد با مفاسد اقتصادی گفت: بازرسان این سازمان، یک واحد صنفی مواد غذایی را در پی گزارشات مردمی به علت گرانفروشی و احتکار ۱۰ تن برنج طرح تنظیم بازار در محل یک واحد صنفی غیرفعال، کشف کردند.

او اظهار داشت: همچنین بازرسان موفق به کشف و شناسایی انبار دیگری در کرمان که به قصد گرانفروشی ۴۰ تن انواع برنج را احتکار کرده بود، شدند و این واحد تا اطلاع ثانوی توسط تعزیرات حکومتی این استان پلمب شد.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: پرونده این متخلف اقتصادی تشکیل و به منظور انجام مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال شده است.

او اضافه کرد: یک واحد صنفی مواد ضدعفونی‌کننده نیز به جرم گرانفروشی به مبلغ بیش از ۶۲۶ میلیون ریال کشف و شناسایی شد.

ابوالقاسمی افزود: یک واحد تولیدی ماسک نیز به جرم تقلب به ارزش ۱۹۵ میلیون ریال شناسایی و بازرسان پرونده این واحد را به مبلغ ۱۹۵ میلیون ریال تکمیل و برای صدور و اجرای حکم به تعزیرات حکومتی استان کرمان معرفی کردند.

او عنوان کرد: پنج واحد توزیع کننده کالای اساسی متخلف در کرمان که از طریق گرانفروشی، سودجویی می‌کردند، طی روز‌های گذشته توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان شناسایی شدند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: پرونده این واحد‌های متخلف تشکیل و به صورت جداگانه برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

او بیان داشت: یک واحد عمده فروشی مواد غذایی از طریق گرانفروشی اقدام به سودجویی می‌کرد با هوشیاری بازرسان سازمان صمت استان کرمان به مبلغ ۴۸۸ میلیون ریال جریمه و پرونده آن تکمیل و برای انجام مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی ارسال شد.

ابوالقاسمی افزود: یک شرکت پخش نیز به جرم امتناع از توزیع کالا شناسایی شد و بازرسان پرونده این شرکت را به ارزش ۶۸۰ میلیون ریال تکمیل و به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال کردند.

او ادامه داد: همچنین یک واحد عمده فروشی دیگر به‌علت امتناع از توزیع و عرضه کالا در کرمان شناسایی شد و پرونده تخلف این واحد به ارزش ۴۸۰ میلیون ریال تکمیل و به تعزیرات حکومتی استان سپرده شد.

او گفت: بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان تعداد ۱۰ واحد متخلف را طی روز‌های گذشته در میدان میوه و تره‌بار کرمان به جرم تخلفات گرانفروشی، درج نکردن قیمت و صادر نکردن فاکتور شناسایی کردند.

ابوالقاسمی ادامه داد: پرونده این واحد‌ها تکمیل شده و جهت انجام مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی استان کرمان ارسال شده است.

او اضافه کرد: همچنین بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان پرونده یک واحد لاستیک فروشی را به جرم احتکار انواع لاستیک خودرو به مبلغ بیش از ۵۲۲ میلیون تومان تکمیل و به تعزیرات حکومتی ارسال کردند.

انتهای پیام/س

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار