برزیل به رتبه دوم در تعداد مبتلایان کرونا در جهان صعود کرد

با افزایش شمار مبتلایان در برزیل به ۳۳۰ هزار ۸۹۰ نفر، این کشور بعد از آمریکا دومین کشور در جهان از لحاظ بیشترین تعداد افراد ابتلا به ویروس کرونا قرار گرفته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت بهداشت برزیل اعلام کرد با جان باختن یک هزار و یک نفر در این کشور به دلیل آلوده شدن به ویروس کشنده کرونا طی فقط شبانه‌روز گذشته، شمار قربانیان این ویروس در برزیل به ۲۱ هزار و ۴۸ نفر افزایش یافت.

این در حالی است که با افزایش شمار مبتلایان در برزیل به ۳۳۰ هزار ۸۹۰ نفر، این کشور بعد از آمریکا دومین کشور در جهان از لحاظ بیشترین تعداد افراد ابتلا به ویروس کرونا قرار گرفته است.

پیش از این سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد آمریکای لاتین به کانون جدید شیوع ویروس کرونا تبدیل خواهد شد.

سازمان بهداشت جهانی با صدور بیانیه اعلام کرد: شاهد افزایش مبتلایان و تلفات ویروس کرونا آمریکای لاتین هستیم. شمار مبتلایان در قاره آفریقا نیز شاهد افزایش بوده است و هم اینک از مرز یکصد هزار تن عبور کرده است.

یک مقام در این سازمان خاطر نشان کرد: شرایط در آمریکای لاتین بسیار وخیم است. برزیل هم اینک آلوده‌ترین کشور این منطقه است.

برزیل به تازگی با ثبت ۳۳۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا به جایگاه دوم جهانی از این نظر رسیده است. همچنین بیش از ۲۱ هزار تن در این کشور جان خود را از دست داده اند.

به دلیل آنکه هم اینک در نیم کره جنوبی فصل پاییز است، شمار مبتلایان به کرونا در این قاره شاهد روند افزایشی بوده است. فصل پاییز در نیمکره جنوبی ۲۱ مارس (اول فروردین) تا ۲۱ ژوئن (۳۱ خرداد) است.

آمریکا بیشترین شمار قربانیان و مبتلایان به ویروس کرونا را در میان کشور‌های جهان به خود اختصاص داده است؛ تاکنون بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و بیش از ۹۷ هزار نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس در آمریکا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار