رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان گفت:۳۷ نفر دیگر در شهر‌های تحت پوشش این دانشکده به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ، دکتر شکراله سلمان زاده  رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه در ۲۴ گذشته ۳۷ مورد جدید مثبت داشته ایم گفت:از این تعداد  ۱۰ نفر مربوط به آبادان، ۲۳ نفر خرمشهر و ۴ نفر از شادگان هستند.

 او افزود:به این ترتیب تاکنون در آبادان ۳۹۰ نفر، خرمشهر ۳۵۹ نفر و شادگان ۹۹ نفر مثبت قطعی ابتلا به کووید-۱۹ به ثبت رسیده که در مجموع ۸۴۸ نفر می باشند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه از این ۳۷ مورد مثبت جدید ۲۵ نفر به صورت سرپایی هستند (آبادان ۵ نفر، خرمشهر ۱۶ نفر و شادگان ۴ نفر) که یا در منزل قرنطینه هستند یا به مرکز نفس اعزام شده اند تصریح کرد:  بنابراین در مجموع کل مراجعات این گروه (سرپایی) تا به امروز ۴۲۶ نفر می باشند.

سلمان زاده ادامه داد:از کل موارد مثبت ثبت شده ۷۵۸ نفر بهبود و از بیمارستان ترخیص شده و ۴۹ نفر مثبت قطعی نیز هنوز در بیمارستان بستری هستند.

او در پایان گفت:خوشبختانه در روز گذشته مورد مرگ جدید نداشتیم، بنابراین تعداد کل فوت شدگان همان ۴۱ نفر است که به تفکیک: (آبادان ۱۲ نفر، خرمشهر ۲۶ نفر و شادگان ۳ نفر) می باشند.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می‌باشند.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.