۲۰۰ بسته معیشتی از محل موقوفه آقاباباخان شیراز در مناطق محروم سیستان و بلوچستان توزیع می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سید حمیدرضا نبوی متولی موقوفه مرحمت پناه آقاباباخان شیراز با اشاره به توزیع یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی بین نیازمندان از محل این موقوفه گفت: ۲۰۰ عدد از این بسته های معیشتی نیز در مناطق محروم سیستان و بلوچستان توزیع می شود.

او، بیان کرد: ثبت این موقوفه مربوط به ۲۰۰ سال قبل است که از آن سال تا حالا بر اساس نیات واقف کار‌ها انجام می‌شود.

نبوی با اشاره به اینکه نیات واقف شامل اطعام عزاداران حضرت سیدالشهدا (ع)، اعزام عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) به عتبات عالیات و کربلای معلی، چاپ کتاب‌های مرثیه و خرید وسایل مسی برای هیئت است، تصریح کرد: این چند ساله در مراسم مختلف مذهبی با هیئت‌ها همکاری داشته ایم و در دهه محرم به حدود ۵۰ هیئت کمک رسانی کرده و از یک شب تا ۱۰ شب حمایت از هیئت‌ها را بر عهده داریم که یکصد هزار پرس غذا نیز بین عزاداران در دهه محرم توزیع می‌شود.

متولی موقوفه مرحمت پناه آقاباباخان شیراز ادامه داد: اعزام افراد نیازمند و علاقمند به کربلا را در دستور کار داریم که همه هزینه‌های این افراد از شیراز تا عتبات عالیات و برگشت به شیراز را تقبل و اهدا می‌کنیم این عزیزان مهمان حضرت سیدالشهدا (ع) هستند و از بودجه موقوفه هزینه‌های آنان تامین می‌شود.

او، با اشاره به اینکه در سال ۹۳ که به موقوفه  آمده سه دستگاه اتوبوس با ظرفیت یکصد و ۱۰ نفر به کربلا اعزام داشته اند و در سال‌های بعد  به خاطر آن که اعزام گروهی با مشکلاتی همراه بود از ظرفیت دفتر‌های زیارتی استفاده  شد و عاشقان حضرت سیدالشهدا (ع) و نیازمندان به کربلا اعزام شدند، افزود: بر این اساس از سال ۹۴ به بعد سالانه به طور میانگین ۵۰ نفر به کربلای معلی اعزام شده اند.

نبوی با بیان اینکه دفتر موقوفه در حسینیه آقاباباخان واقع شده است، و زمانی که او به دفتر موقوفه آمده  ۲۰۰ سال بود که این موقوفه محل دفتری برای خودش نداشته و در محل‌های اجاره‌ای فعالیت داشته اضافه کرد: برای ساخت این محل از سال ۶۲ اقدام شد که تا سال ۹۲ هیچ تغییر روی نداد و محل حسینیه در حال از بین رفتن بود که با لطف خدا کار ساخت  حسینیه و محوطه آن را به پایان رساندم و دفتر راه اندازی شده که اگر متولی فوت کند، مشکلات جابجایی روی نمی‌دهد و همین دفتر هست و متولی بعدی می‌تواند به کارش ادامه دهد.

متولی موقوفه مرحمت پناه آقاباباخان شیراز  اظهار کرد: در وقف نامه اطعام عزاداری است و امسال با توجه به بیماری کرونا و مشکلات به وجود آمده از مقام معظم رهبری کسب تکلیف کردیم و بر اساس نظر نماینده، ولی فقیه در سازمان اوقاف مقرر شد موضوع اطعام را در قالب بسته‌های معیشتی هزینه کنیم که در این راستا در مرحله اول یک هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی آماده شد که شامل برنج ۱۰ کیلویی، ۲ بسته یک کیلویی ماکارونی، ۲ عدد بطری یک و نیم لیتری روغن، قوطی یک کیلویی رب گوجه فرنگی، لپه، عدس، لوبیا، قند هرکدام یک کیلوگرم و قوطی نیم کیلویی چای است.

او، با اشاره به اینکه میانگین هزینه‌ای هر بسته حدود ۳۰۰ هزار تومان است، تاکید کرد: افراد نیازمند شناسایی شده اند و بین آنان توزیع می‌شود.

نبوی با تاکید بر ارسال کردن ۲۰۰ بسته از بسته‌های غذایی  به مناطق و روستا‌های محروم سیستان و بلوچستان گفت: اگر حس شود که  افراد نیازمندتری هستند مرحله بعد نیز کمک ها  به سیستان و بلوچستان ارسال می شود.

انتهای پیام/ت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار