رئیس انجمن هنر‌های تجسمی قزوین از تدوین شناسنامه برای آثار هنری تجسمی با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فرهنگ عاشورا خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، علی‌نیا رئیس انجمن هنر‌های تجسمی قزوین در دیدار با معاونین فرهنگی و اجرایی سپاه پاسداران و مسوول سازمان بسیج هنرمندان از شناسایی، گردآوری و تدوین شناسنامه برای آثار هنری تجسمی با موضوع انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و فرهنگ عاشورا توسط دفتر این انجمن خبر داد.

علی‌نیا افزود: این مجموعه بخش مهمی از تاریخ هنر‌های تجسمی پس از انقلاب اسلامی در قزوین است که هنرمندان بسیاری در زمینه طراحی، نقاشی، گرافیک و مجسمه‌سازی دست به خلق این آثار زده‌اند و حفظ و گردآوری آن‌ها در قالب یک مجموعه‌ی منسجم اهمیت و ارزش تاریخی زیادی دارد.

او اضافه کرد: در حال جمع‌آوری شناسنامه این آثار و مشخص کردن وضعیت حقوقی و مالکیت آن‌ها هستیم و تصمیم داریم با کمک و همکاری همه سازمان‌ها و نهاد‌های انقلابی و فرهنگی مرتبط در آینده‌ی نزدیک و تحت نظارت و مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این آثار از هنرمندان خریداری ودر قالب یک مجموعه به صورت نمایشگاه دایمی یا در قالب موزه‌ای به نمایش گذاشته شوند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.