مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل از آغاز فصل زاد و ولد حیات وحش خبرداد و از مردم خواست تا از نزدیکی به زیستگاه های حیات وحش جدا خودداری کنند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، شهند، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل با اعلام این خبر گفت: با وجود زیستگاه‌های حیات وحش در نقاط مختلف استان اردبیل بویژه منطقه حفاظت شده آق داغ شهرستان خلخال و منطقه شکارممنوع دربند مشکول در شهرستان کوثر تنوع بالایی از گونه‌های جانوری در این مناطق شاهد هستیم.

او افزود: منطقه حفاظت شده آق داغ و منطقه شکارممنوع دربند مشکول به جهت حفاظت مستمر توسط محیط بانان سخت کوش و افزایش پاسگاه‌های محیط بانی از ۳ پاسگاه به ۴ پاسگاه محیط بانی طی امسال و با تلاش شبانه روزی محیط بانان و همکاری و مشارکت جوامع محلی، جمعیت قابل توجهی از حیات وحش را در خود جای داده بطوری که از گونه‌های جانوری شاخص در این مناطق، می‌توان به گونه‌های کل و بز وحشی، پلنگ، گربه وحشی، کفتار، گراز و ... اشاره کرد.

شهند با اشاره به دو قلو و سه قلو زایی بز‌های کوهی در سایه امنیت و آسایش در منطقه گفت: در فصل زایش وحوش محیط بانان سخت کوش منطقه علاوه بر گشت و کنترل‌های معمول و مستمر؛ وضعیت زاد و ولد حیات وحش منطقه را پایش و بررسی می‌نمایند.

او به قابلیت بالای زاد و ولد کل و بز‌های وحشی و حمایت مناسب اهالی روستا‌های واقع در داخل و حاشیه منطقه حفاظت شده آق داغ و منطقه شکار ممنوع دربند مشکول در بحث شکار غیرمجاز از محیط بانان اشاره کرد و افزود: امیدواریم با همراهی طبیعت دوستان با خودداری از ورود به زیستگاه‌های حیات وحش در این موقع از سال آرامش و امنیت حیات وحش حفظ گردیده و طی سال‌های آتی جمعیت این گونه زیبا در زیستگاه‌های منطقه افزایش یابد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: حفاظت از حیات وحش نیازمند همراهی و تعامل مردم بویژه جوامع محلی است و باید تلاش کنیم با همکاری نهاد‌های متولی امور فرهنگی و رسانه‌ها، شهروندان عزیز بیش از گذشته به نقش و مسئولیت خطیری که در خصوص حفاظت از تنوع زیستی بر عهده دارند، آشنا شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.