مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: مطالعات انجام شده نشان می‌دهد در اراضی حاشیه رودخانه شاهرود در الموت قزوین توان تولید سالانه ۹ هزار تن انواع ماهیان خوراکی وجود دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، ایرج رحمانی مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: اراضی حاشیه رودخانه شاهرود از ظرفیت بالایی برای پرورش و تکثیر انواع ماهیان خوراکی برخوردار است و در این زمینه مطالعات امکان سنجی اجرای طرح‌های تولیدی شیلات در این محدوده انجام شد.

رحمانی اظهار داشت: این مطالعات نشان داد که می‌توان سالانه ۹ هزار تن انواع ماهیان خوراکی را با سرمایه گذاری برای ایجاد واحد‌های پرورشی در این محدوده تولید کرد.

او اضافه کرد: تحقق سرمایه گذاری و ایجاد واحد‌های پرورشی در این محدوده نیازمند صدور مجوز‌های لازم و هماهنگی بین وزارت نیرو و جهاد کشاورزی و سازمان حفاظت محیط زیست است.

این مقام مسوول گفت: رایزنی‌های استانی برای دریافت این مجوز‌ها انجام شده و در حال پیگیری است و امیدواریم هرچه زودتر به نتیجه برسد.

به گفته مدیر امور شیلات و آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان، ۳۲۳ واحد پرورش ماهیان خوراکی در حال حاضر در استان قزوین فعالیت دارند.

رحمانی افزود: پارسال ۳ هزار و ۹۹۵ تن انواع ماهیان خوراکی شامل سردابی، گرمابی و خاویاری در استان قزوین تولید شد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.