کارشناس فوتبال کشورمان گفت: آمار ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا در پایان لیگ برتر فوتبال به شدت بالا می‌رود.

چراغپور: اوج ابتلای تیم ها به کرونا در پایان لیگ برتر فوتبال استجلال چراغپور کارشناس فوتبال در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برگزاری بازی‌های باقی مانده لیگ نوزدهم اظهار کرد: به هر حال ۹ هفته از لیگ برتر فوتبال باقی مانده است و بعد از گذشت ۲، ۳ هفته از مسابقات، ویروس کرونا شیوع پیدا می‌کند و در نهایت هفته‌های پایانی لیگ برتر اوج ابتلای تیم‌ها به این ویروس خواهد بود. به هر حال اعضای تیم‌ها در اتوبوس، هتل، رختکن و داخل زمین مسابقه در کنار یکدیگر هستند و این احتمال وجود دارد که در ۳ هفته پایانی جامعه ورزش دچار کرونا شوند.

چراغپور درباره پروتکل‌های بهداشتی در تیم‌ها رعایت می‌شود، گفت: اجرای پروتکل‌های بهداشتی موضوع بدی نیست، اما برخی از ورزشگاه‌ها که رختکن کوچکی دارند فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود. علاوه بر این اعضای تیم‌های لیگ برتری بعد از بازی به خانه‌های خود می‌روند و اگر عضوی از خانواده تیم‌ها مسائل بهداشتی را رعایت نکند در آن صورت مشکلاتی به وجود می‌آید. به نظرم پروتکل بهداشتی برای جامعه متحرک و فعال جواب می‌دهد، اما در مجموعه‌های ورزشی که در کنار یکدیگر هستند تاثیرگذار نیست. به نظرم آمار ابتلای بازیکنان به ویروس کرونا در پایان لیگ برتر فوتبال به شدت بالا می‌رود.

امکانات لازم برای اخذ تست کرونا از بازیکنان را نداریم 

او بیان کرد: گرفتن تست کرونا برای معالجه این ویروس نیست و بازیکنان هر ۳، ۴ روز یک بار باید تست بدهند و ما امکانات لازم در کشورمان برای این کار را نداریم. اگر بازیکنی قبل از ورود به زمین مسابقه تستش مثبت باشد در آن صورت سرمربی تیم آن بازیکن را از ترکیب اصلی خارج می‌کند یا اینکه بعد از بازی او را قرنطینه می‌کنند. همچنین اگر تعداد زیادی از بازیکنان تستشان مثبت باشد در آن صورت ترکیب تیم‌ها ناقص می‌شود.

چراغپور درباره اینکه گفته می‌شود باشگاه پرسپولیس فشار وارد کرده تا بازی‌های لیگ برتر برگزار شود، گفت: به نظرم این کار پرسپولیس نیست و چند نفر نمی‌توانند در شروع لیگ تاثیرگذار باشند. آن‌هایی که این حرف‌ها را می‌زنند وسعت دیدشان کوتاه است و خیلی از کشور‌ها قصد دارند لیگ فوتبال خود را شروع کنند و مسابقات بوندس لیگا هم آغاز شده است. برگزاری مسابقات لیگ برتر موضوع کلانی است و این طور نیست که بعضی‌ها به خاطر قهرمانی پرسپولیس جان بقیه فوتبالیست‌ها را به خطر بیاندازند. بهداشت جهانی مجوز برگزاری بازی‌ها را داده به همین علت لیگ‌های فوتبال سراسر دنیا قرار است انجام شود.

کارشناس فوتبال در پایان خاطر نشان کرد: به هر حال هر کس عقاید و نظرات متفاوتی درباره بازی‌های لیگ برتر دارد و اگر مسابقات را برگزار نکنند و پرسپولیس را به عنوان قهرمان معرفی کنند یک حرف می‌زنند و اکنون هم که قرار است بازی‌ها برگزار شود دوباره حرف و حدیث‌ها شروع شد.


بیشتر بخوانید: خلیلیان: تست کرونای دو بازیکن لیگ برتر مثبت بوده + فیلم


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار