مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، از سرمایه گذاری ۹۴۰ میلیارد ریالی در این بخش خبر داد.

سرمایه گذاری ۹۴۰ میلیارد ریالی در بخش صنایع تبدیلیبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، طهمورث فتاحی مدیر صنایع تبدیلی اداره کلجهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماه گذشته با توجه به کند شدن روند حمل و نقل و محدودیت کار هتل‌ها و رستوران‌ها به دلیل شیوع بیماری ویروس کرونا، افزون بر ۴۰۰ تن محصول ماهی قزل آلا در این استان فرآوری، بسته بندی و ذخیره سازی شد.

او از تأمین بخش عمده‌ای از ماهی مورد نیاز رستوران‌ها و هتل‌های کشور در پسا کرونا در چهارمحال و بختیاری اشاره و اضافه کرد: این استان با تولید سالانه بیش از ۲۴ هزار تن ماهی سردابی رتبه نخست این محصول را در کشور به خود اختصاص داده است.

فتاحی افزود: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی فرایندی چند بُعدی است، که علاوه بر توسعه بخش کشاورزی، منجر به توسعه روستا‌ها می‌شود به صورتی که در سال ۹۸ افزون ۹۴۰ میلیارد ریال در این صنایع استان سرمایه گذاری شد.

او ادامه داد: ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در روستا‌ها موجب افزایش درآمد روستاییان، افزایش بهره وری، کمک به کاهش ضایعات بخش کشاورزی، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر‌ها و کمک به اشتغال موجود می‌کند.

فتاحی گفت: در حال حاضر چهارمحال و بختیاری دارای بیش از ۲۵۰ واحد فعال صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی است که طی پنج سال گذشته ۲۰ سردخانه دو مداره استاندارد با ظرفیت ۱۵۰ هزار تن به سردخانه‌های موجود افزوده شده است.

او افزود: گنجایش سردخانه‌های موجود در چهارمحال و بختیاری بالاست و علاوه بر تأمین نیاز داخل استان، نیاز استان‌های همجوار را نیز تأمین می‌کند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار