مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان از استقرار ۶۹۰ پایگاه جمع آوری زکات فطره در استان همدان خبر داد.

استقرار ۶۹۰ پایگاه جمع آوری زکات فطره در استان همدان پیمان ترکمانه مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ با اشاره به برنامه های کمیته امداد استان همدان برای جمع آوری زکات فطریه در استان بیان کرد: بر اساس مصوبات شورای زکات استان  به ریاست آیت الله شعبانی نماینده ولی فقیه در استان همدان  بیش از ۶۹۰ پایگاه در سرتاسر استان زکات مردم را جمع آوری می کنند.

او با بیان اینکه از این تعداد ۱۷۰  پایگاه در سطح شهر همدان مستقر هستند، گفت: تمامی پایگاه تا ۳ روز در مکان های خود مستقر هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با اشاره به اینکه به علت بیماری کرونا در مصلا ها نماز عید فطر برگزار نمی شود بیان کرد: بیشتر مساجد در سطح استان همدان  با هماهنگی شورای زکات در نماز عید فطر تحت پوشش قرار دارند و زکات مردم جمع آوری خواهد شد.

ترکمانه به روش های پرداخت زکات اشاره کرد و گفت: ۴ روش پرداخت غیر حضوری نیز برای دریافت زکات فطریه پیش بینی شده است.

او در ادامه بیان کرد: کد دستوری #۵*۸۸۷۷* و تلفن گویا ۰۹۶۸۸۷ برای این امر پیش بینی شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان  با بیان اینکه برای هر استان و شهر کد دستوری خاصی در نظر گرفته شده است، بیان کرد: مردم هر شهر با انتخاب شهر خود در این کد دستوری زکات خود را در شهر خود پرداخت کنند.

ترکمانه افزود: دو اپلیکشین بله و سکه نیز قابلیت در یافت فطریه مردم روزه دار را دارند.

او به اختصاص شماره کارتی جهت دریافت زکات فطره اشاره کرد و گفت: شماره کارت ۱۴۵۶ ۵۰۱۶ ۹۹۷۹  ۶۰۳۷ جهت دریافت زکات فطریه عام مردم  شهر همدان در نظر گرفته شده است.  

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان  در ادامه بیان کرد: زکات سهم سادات، کفاره عمد و غیر عمد در صندوق های مخصوص به خود باید انداخته شود.

او به میزان فطریه بر اساس فتوای مراجع عظام اشاره کرد و گفت: برای قوت غالب نان مبلغ ۱۰ هزار تومان، قوت غالب برنج بین ۳۰ تا ۵۰ هزار تومان ، کفاره عمد ۱۸۰ هزار تومان  و کفاره غیر عمد ۳  هزار تومان باید پرداخت شود.

ترکمانه با اشاره به پوشش تمامی روستاها استان همدان جهت جمع آوری زکات فطریه افزود:  در ۶۰۰ روستا  با استفاده از ظرفیت شورای زکات روستا پایگاه های مسقر خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان با بیان اینکه تمامی زکات جمع آوری شده در هر شهر و روستا باید در همان شهر و روستا هزینه شود، گفت: مبالغ جمع آوری شده هزینه نیازمندان خود همان روستا و شهر می شود.

او  بیان کرد: تنها مرجع رسمی جمع آوری زکات فطریه بر اساس مصوبه شورای زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) است.

ترکمانه در ادامه افزود: سازمان بهزیستی در این امر مهم کمیته امداد را همراهی می کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان همدان ادامه داد: موسسات خیریه تنها در صورتی می توانند اقدام به جمع آوری زکات فطریه کنند که صندوق را در محل ساختمان و دفتر خود مستقر کنند.

او با اشاره به شیوه های رایج کلاهبرداری در دریافت زکات فطریه مردم بیان کرد: متاسفانه عده ای با اعلام شماره کارت به نام شخص یا موسسات خیریه جعلی اقدام به دریافت زکات فطریه از مردم می کنند.

ترکمانه، گفت: با هماهنگی پلیس فتا، دادستانی و فرمانده انتظامی شماره هر شماره حسابی دراین رابطه منتشر شود مسدود  و برخورد قضایی با متخلفان انجام خواهد شد.

استقرار ۶۹۰ پایگاه جمع آوری زکات فطره در استان همدان

انتهای پیام/د.ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.