مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان از اعطای مجوز سه گانه مجموعه داری اشیای فرهنگی تاریخی و صنایع دستی در این استان خبر داد.

اعطای سه مجوز مجموعه داری اشیای تاریخی در زنجانبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمند مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان داد: به مناسبت روز جهانی موزه و هفته میراث فرهنگی این مجوز‌ها اعطا شد.

او افزود: یکی از سه مجوز، نخستین مجوز مجموعه داری صنایع دستی در رسته چاقو است که برای اولین بار در حوزه معاونت صنایع دستی استان زنجان صادر می‌شود و دو مجوز دیگر تمدید مجوز اشیاء مجاز تاریخی-فرهنگی و مجموعه دارای فسیل در حوزه تاریخ طبیعی استان است که به مناسبت هفته میراث فرهنگی اعطا شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تصریح کرد:این مجوز‌ها پیرو مصوبه هیات وزیران تحت عنوان آیین نامه مدیریت، ساماندهی، نظارت و حمایت از مالکان و دارندگان اموال منقول فرهنگی تاریخی مجاز صادر می‌شود.

او اظهار کرد: مجموعه داری از فعالیت‌های با ارزش علاقمندان تاریخ، فرهنگ و هنر است، که از روی علاقه شخصی وافر خود بدون قصد تجارت، میراث گرانبهای نیاکان وگذشتگان را برای آیندگان گردآوری و نگهداری می‌کنند که می‌توان از مجموعه داران تاریخی فرهنگی به عنوان حافظان آثار فرهنگی هنری و تاریخی یاد کرد.
 
انتهای پیام/ن
 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.