وزیر خارجه آمریکا طی کنفرانس خبری خود به عدم حضور فلسطینی‌ها در میز مذاکره با صهیونیست‌ها درباره معامله قرن اذعان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا طی کنفرانس خبری خود در روز چهارشنبه ضمن تکرار این ادعا که معامله قرن طرح بسیار خوبی برای تضمین آینده فلسطینیان است، از عدم مذاکره فلسطینی‌ها در این‌باره انتقاد کرد.

وزیر خارجه آمریکا در یکی از بخش‌های کنفرانس خبری خود درباره طرح آمریکایی معامله قرن اظهارنظر کرد و افزود: «رئیس‌جمهور آمریکا طرحی را ارائه داده که به نظر ما می‌تواند پایه مذاکرات صلح باشد. ما از اسرائیلی‌ها خواستیم تا در این مذاکرات شرکت کنند و آن‌ها پذیرفته‌اند، اما فلسطینی‌ها حتی حاضر نیستند حتی در این‌باره مذاکره‌ای انجام دهند».

پمپئو در ادامه باز هم مدعی شد که طرح معامله قرن برنامه‌ای است که بر اساس آن، صلح می‌تواند به اراضی اشغالی بازگردد.

وزیر خارجه آمریکا همچنین مدعی شد که طرح معامله قرن آینده درخشانی را برای فلسطینی‌ها رقم خواهد زد.

او ابراز امیدواری کرد که سران فلسطینی در روزهای آتی به مذاکرات پیرامون معامله قرن تن دهند. پمپئو در ادامه افزود که در سفر اخیر خود به سرزمین‌های اشغالی درباره امکان عملیاتی شدن معامله قرن رایزنی کرده است.

گفتنی است، اظهارات پمپئو در حالی مطرح می‌شود که سران فلسطینی از جمله تشکیلات خودگردان فلسطین بارها مخالفت جدی خود را با طرح معامله قرن و الحاق بخش زیادی از کرانه باختری به اراضی اشغالی اعلام کرده‌اند. محمود عباس در این‌باره تاکید کرده که در صورت آغاز فرآیند الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی، فلسطین دیگر به هیچ یک از توافق‌های صلح با رژیم صهیونیستی پایبند نخواهد بود. اتحادیه اروپا هم مخالفت خود را با الحاق کرانه باختری ابراز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار