پدافند هوایی یمن یک فروند پهپاد ائتلاف سعودی را در غرب این کشور سرنگون کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین، یک منبع نظامی در دولت یمن اعلام کرد پدافند هوایی این کشور یک فروند پهپاد شناسایی متعلق به ائتلاف سعودی را که در حال گشت زنی و پرواز در آسمان منطقه الفازه در شهرستان‌های التحیتا و حیس بود، سرنگون کرده است.

طبق اعلام این منبع، پدافند هوایی یمن این پهپاد شناسایی و جاسوسی را در آسمان منطقه ۱۶ در شرق شهر الحدیده واقع در غرب کشور سرنگون کرده است. بر اساس این گزارش، نیرو‌های ائتلاف سعودی ده‌ها خمپاره به سوی مناطق تحت کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی در این استان شلیک کردند. همچنین پهپاد‌های جنگی و جاسوسی ائتلاف سعودی در آسمان منطقه الفازه در شهرستان‌های التحیتا و حیس به پرواز درآمدند.

طبق گزارش المیادین، هواپیما‌های ائتلاف سعودی ۲۷ حمله هوایی داشتند که طی آن، بیشتر منطقه «المرازیق» در شهر مرزی «خب و الشعف» با نجران واقع در شرق استان جوف هدف گرفته شد. این در حالی است که حملات هوایی دیگر ائتلاف سعودی، شهر‌های صرواح، و مجزر در استان مأرب را هدف قرار داد.

این اقدامات در حالی انجام می‌گیرد که رسانه‌های خبری از درگیری‌های شدیدی میان نیرو‌های دولتی یمن در صنعا از یکسو و نیرو‌های دولت مستعفی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی از سوی دیگر خبر می‌دهند.

همچنین هواپیما‌های ائتلاف سعودی، سلسله حملاتی را به پایگاه‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به انجام رساندند تا بدین وسیله از عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور فراری یمن به منظور تحقق پیشرفت‌های زمینی حمایت و پشتیبانی به عمل آورده باشند.
با این وجود، ائتلاف سعودی مدعی است دولت یمن ۱۹۴ دفعه آتش بس یکجانبه را در ۴۸ ساعت گذشته نقض کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار