مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از نظارت مستمر حفاظت محیط زیست بر مدیریت اجرایی پسماند‌های عادی شهری در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان  گفت: با توجه به معضلات زیست محیطی و بهداشتی و مدیریت پسماند در استان اعم از حوزه سیستان و نیز حوزه بلوچستان و پیرو پیگیری‌های حقوقی و قضایی ارگان‌های ناظر، موضوع قصور برخی شهرداری‌ها در بعضی از شهر‌های استان در رابطه با بحث مدیریت اجرایی پسماند‌های عادی شهری، محرز شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان افزود: به استناد ماده هفت قانون مدیریت پسماند با موضوع مدیریت اجرایی پسماند‌های عادی در شهر‌ها و حریم آن‌ها بر عهده شهرداری‌ها می‌باشد.

او ادامه داد: لذا دستگاه‌های نظارتی به استناد ماده فوق الذکر، موضوع معضلات زیست محیطی مدیریت غیراصولی پسماند را در مراجع قضایی طرح، و خواستار بهبود وضعیت مدیریت پسماند و رعایت استاندارد‌های مربوطه شدند. بگونه‌ای که تعدادی از شهرداری‌های شهر‌های استان، ضمن احراز قصور در عملکرد و مقصر شناخته شدن، مکلف به رفع معضلات موجود در زمینه پسماند شدند.

پورمردان تصریح کرد: با عنایت به اهمیت موضوع در همین رابطه، در صورت عدم رفع مشکلات موجود، طرح دعوی قضایی تعدادی دیگر از شهرداری‌های استان در دستورکار قرار دارد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار