رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: خوابگاه‌های دانشجویی شیراز با رعایت دستورات بهداشتی بازگشایی می‌‎شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهرزاد لطفی گفت: با توجه به بازگشایی خوابگاه‌ها و دانشگاه‌ها از ۱۷ خرداد سال جاری با کمترین مخاطرات و رعایت دستوالعمل‌های بهداشتی روسای دانشکده‌ها، نشست‌هایی با دبیران شورای دانشجویان برگزار و نسبت به هم اندیشی در این زمینه اقدام می‌کنند.

او از اعضای این ستاد خواست تا نسبت به آماده سازی دانشکده‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی با تدوین شیوه نامه‌های اصول بهداشتی در خوابگاه‌ها و کتابخانه‌های دانشگاه اقدام کنند.

لطفی از برگزاری نشست شورای آموزشی دانشگاه‌ها در این زمینه خبر داد و افزود: برای آماده سازی دانشکده‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی با رعایت دستورالعمل‌های مربوط به کرونا، لازم است نشست مشترکی با حضور معاونت‌های آموزش، بهداشت و فرهنگی و دانشجویی برای اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی مربوط به بازگشایی مراکز آموزشی، خوابگاه‌ها و کتابخانه‌ها برگزار شود.

پیش از این نیز معاون فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر اهمیت ایجاد مقدمات لازم برای بازگشایی خوابگاه‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی گفته بود بازگشایی خوابگاه‌ها با کمترین مخاطرات و رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد و در خوابگاه مکانی باید در نظر گرفته شود که اگر پس از بازگشایی دانشگاه فردی مبتلا مشاهده شد، سریعا قرنطینه شده و از دیگر دانشجویان جدا شود.

معاون وزیر بهداشت با اعلام این‌که مقرر است فقط ۵۰ درصد دانشجویان در دانشگاه‌ها حضور یابند، اظهارداشت: در شرایط فعلی که نظر به بازگشایی دانشگاه‌ها است، با احتیاط بازگشایی دانشگاه‌ها و خوابگاه را تا ظرفیت ۵۰ درصد دنبال می‌کنیم.

رعایت فاصله اجتماعی در اتاق‌های خوابگاهی، ارائه بسته حمایتی و حفظ شرایط بهداشتی و ایمنی در این خصوص برای ما بسیار مهم است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار