معاون امور عمرانی فرمانداری کنگاور گفت: برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع این شهرستان در هنگام حریق، همه دستگاه‌های خدمات‌رسان همکاری خوبی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  محمد الماسی پور روز سه شنبه در جلسه ستاد مدیریت بحران کنگاور که در سرسرای جلسات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، گفت: آتش سوزی مراتع مصداق و نمونه‌ای از مسأله‌ای است که می‌توان ایجاد بحران کند به همین منظور باید برای پیش بینی، پیشگیری، اطفای حریق و مراحل بعد از اطفای حریق نهایت همکاری و مشارکت از سوی تمامی دستگاه‌ها، بخشدار، نیرو‌های مردمی و سازمان‌های مردم نهاد صورت گیرد.

معاون فرماندار کنگاور گفت: با توجه به اینکه بیشتر آتش سوزی‌ها در روستا‌ها و دشت‌ها و مناطقی خارج از شهر از جمله روستا‌های قره گزلو، فش، سراب باباعلی، قزوینه، توشمالان، قاسم آباد و گردنه بیدسرخ که به سمت اکوسیستم جنگلی حرکت می‌کند، رخ می‌دهد دهیاران صف اول و مقدم در این مساله هستند و باید بدون معطلی و بدون اینکه منتظر رسیدن نیرو‌های امدادی از جای دیگری باشند وارد عمل شوند.

معاون فرماندار کنگاور اظهار داشت: باید به اهالی روستا‌ها آموزش‌های لازم داده شود که در نهایت احساس مسوولیت، خود وارد عمل اطفای حریق با هرگونه ابزار و تجهیزات هر چند ابتدایی که در اختیار دارند شوند و با این تصور که باید از شهر بروجرد و یا از دستگاه و اداره‌ای خاص نیروی کمکی بیاید زمان طلایی اطفای حریق را از دست ندهند.

او آتش سوزی حدود ۱۰۰ هکتار از منابع طبیعی و مراتع کنگاور در سال گذشته را زنگ خطری برای شهرستان اعلام کرد و افزود: دستگاه‌های ذیربط باید تمامی امکانات لجستیکی و پرسنلی خود را برای مقابله و پیشگیری با آتش سوزی‌های احتمالی به کار بگیرند.

الماسی پور اظهارداشت: باید محدوده‌های مختلف که احتمال آتش سوزی در آن‌ها بالاست مشخص شود و هر محدوده‌ای نیز باید به بنا بر تقسیم مسئولیت که هماهنگ می‌شود برای پیشگیری و اطفای حریق اقدامات لازم انجام شود.
انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.