نیاز خانواده‌های مبتلایان به کرونا در فسا با رزمایش مواسات تامین شد.

 

تامین نیاز خانواده‌های مبتلایان به کرونا در فسا با رزمایش مواساتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،حجت‌الاسلام حسین جمالی‌زاده امام جمعه فسا گفت: در رزمایش مواسات شاهد همدلی بودیم به نحوی که همه افراد مبتلا به کرونا در این شهرستان خود و خانواده‌هایشان بیرون از منزل نمی‌روند و مایحتاج آن‌ها را خیران و نیک اندیشان منطقه تامین می‌کنند.

او، بیان کرد: خانواده مبتلایان به کرونا در هر محله‌ای از این شهرستان زیر نظر گرفته می‌شوند و روحانیون،بسیجیان و خیران در هر محله کنار این خانواده‌ها هستند تا بیمار سلامتی خود را به دست آورد.

جمالی‌زاده تصریح کرد: بعد از نیمه شعبان و توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مواسات و کمک‌های همدلانه، قرارگاه مرکزی فسا همراه با بخش‌های تابعه اقداماتی را آغاز کرد که اکنون شاهدیم فضای همدلی و مواسات در این شهرستان شکل گرفته است.

امام جمعه فسا ادامه داد: در این رزمایش علاوه بر نیازمندان تحت پوشش کمیته امداد، بهزیستی و مراجعان دفتر امام جمعه، در سطح شهر به رانندگان آژانس‌ها و مسافربران شخصی، خرده‌فروشی‌ها و فروشگاه‌های آسیب‌دیده نیز کمک‌رسانی شد.

او، افزود: قبل از شروع این رزمایش، دستگیری و کمک‌رسانی به نیازمندان وجود داشت ولی گاهی موازی‌کاری می‌شد، اما در رزمایش مواسات کمک‌ها مدیریت شد، در حالی که این کمک‌ها به دست نیازمندان می‌رسد و نکته سوم اینکه جلوی برخی سوء استفاده‌ها که از قبل بحران‌های سیل و زلزله شاهد آن بودیم نیز گرفته شده است.

جمالی زاده اضافه کرد: با کمک پلیس فتا در شهرستان فسا، هیچ شماره حساب شخصی برای دریافت کمک‌های مردمی اعلام نشده و همه کمک‌ها به نام خیریه‌ها، هیات‌ها و نهادهای معتبر دریافت می شود.

امام جمعه فسا اظهار کرد: علاوه بر اهدای کمک‌های نقدی و بسته‌های غذایی، برای ۱۵ عروس جهیزیه فراهم شد و علاوه بر تهیه ماسک، دستکش و ضدعفونی معابر، تاکنون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کمک نقدی مردم در رزمایش مواسات و همدلی جمع‌آوری و توزیع شده است.

او، درباره شناسایی جامعه هدف رزمایش نیز تاکید کرد: با کمک مجامع صنفی و کار میدانی، اصنافی که از بحران کرونا آسیب دیده‌اند و از طریق کارخانه داران،کارگران نیازمند و همچنین از طریق شهرداری رانندگان تاکسی و مسافربران نیازمند شناسایی شدند و با همکاری کمیته امداد ، سه خیریه‌ در فسا و ستاد نماز جمعه این شهرستان فهرست افراد نیازمند شهر تکمیل و یک بانک اطلاعاتی از نیازمندان و آسیب‌دیدگان کرونا ایجاد شد.

جمالی زاده گفت: ۶۰ مسجد در شهر فسا وجود دارد که در هر محل، با کمک امام جماعت و پایگاه بسیج، خیران و نیازمندان هر محله شناسایی شدند و با معرفی نیازمندان به خیران موجبات کمک نیکوکاران به مستضعفان فراهم شد.

امام جمعه فسا با اشاره به تداوم رزمایش مواساتپیشنهاد داد، رزمایش مواسات و همدلی تا عید فطر به شیوه کنونی انجام و بعد از آن، تاکتیک‌ها و روش ها عوض شد.

انتهای پیام/ت

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.