رئیس شورای اسلامی شهر یزد از اجرای طرح مشترک مرمت بنا‌های تاریخی به همت شهرداری و میراث فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، غلامعلی سفید رئیس شورای اسلامی شهر یزد در جلسه‌ای که به مناسبت هفته میراث فرهنگی در اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برگزار شد، گفت: مرمت قبرستان جوی هرهر، بادگیرها، برج و بارو و تابلو‌های راهنمای شهر به عنوان طرح‌های مشترک شهرداری و میراث فرهنگی در سال جاری انجام خواهد شد.

او افزود: بافت تاریخی در مرکز شهر یزد به عنوان قلب تپنده‌ی این شهر است که شهرداری یزد توجه ویژه‌ای به این منطقه دارد چراکه هویت و اصالت یزد و یزدی‌ها به نوعی به آن گره خورده است.

سید مصطفی فاطمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد نیز در این جلسه با اشاره به اینکه دیدگاه و تفکر شهرداران نسبت به بافت تاریخی تغییر کرده است، گفت: تشکیل کمیسیون گردشگری و میراث فرهنگی و مرمت و حفاطت شهرداری از بافت تاریخی، نشان از حمایت شهرداری از میراث فرهنگی استان است.

او با اشاره به ایجاد موزه‌ی سنگ در قبرستان جوی هرهر، افزود: این مجموعه مکان مناسبی برای ایجاد موزه است تا سنگ‌هایی ک در گنجینه امن میراث فرهنگی نگهداری می‌شوند با تدابیر امنیتی در قالب موزه به نمایش گذاشته شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار