معاون آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی:

اراده دانشگاه علامه برگزاری مجازی امتحانات پایان ترم است

احمدوند گفت: زیر ساخت‌های لازم را فراهم کرده‌ایم و اراده دانشگاه این است که امتحانات پایان ترم دانشجویان به صورت مجازی برگزار شود.

شجاع احمدوند معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم بیان کرد: در حقیقت زیر ساخت‌های دانشگاه علامه طباطبایی برای مجازی برگزار کردن امتحانات را از قبل فراهم کرده ایم.

او افزود: در حال حاضر دوره‌های آموزشی برای نحوه طراحی سوالات تستی یا تشریحی و ... در سامانه الکترونیکی را برای اساتید برگزار می‌کنیم. تا کنون ۳۰ الی ۴۰ درصد اساتید، آموزش‌های لازم را دیده اند.

احمدوند درباره برگزاری حضوری امتحانات پایان ترم دانشجویان تصریح کرد: به عنوان آخرین هماهنگی که با وزارت علوم و معاونت محترم آموزشی انجام می‌دهیم؛ در صورت اجازه نهایی از طریق سیستم مجازی ترم و امتحانات را به پایان خواهیم رساند و به نظر می‌رسد در این زمینه نیاز زیادی به حضوری برگزار شدن امتحانات نخواهیم داشت.

افزایش ۹۷ درصدی کاربران در سامانه الکترونیکی دانشگاه

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به روند برگزاری امتحانات مجازی اظهار کرد: یک ترم را با شرایط مجازی گذراندیم و در این زمینه تجربه با ارزشی کسب کردیم؛ در حالی که در گذشته کمتر از ۱۰ درصد دانشجویان و اساتید با آموزش الکترونیکی آشنا بودند امروزه بالغ بر ۹۷ درصد فعالیت خود را در این سیستم انجام می‌دهند و با این فضا آشنا هستند.

فراگیری آموزش‌های لازم اساتید برای مجازی برگزار کردن امتحانات دانشگاه علامه طباطبایی

احمدوند درباره رضایت دانشگاه علامه طباطبایی از برگزاری مجازی امتحانات، گفت: اگر تجربه برگزاری مجازی امتحانات را با موفقیت طی کنیم، در این صورت به نظر می‌رسد یک ترم ۱۰۰ درصد مجازی و کاملا نوین را در نظام آموزشی تجربه کرده‌ایم؛ بنابراین در صورت دریافت مجوز نهایی از وزارت علوم، اصرار زیادی به تجربه کردن این روش داریم. اراده مجموعه دانشگاه، مدیران و اساتید دانشگاه این است که این ترم به صورت مجازی به پایان برسد.


بیشتر بخوانید: اقدام جهادی دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی برای مقابله با کرونا


معاون آموزشی و تحصیلات دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به عدم موفقیت برخی اساتید در برگزاری مجازی امتحانات اظهار کرد: همه اساتید باید امتحانات را به صورت مجازی برگزار کنند و طبق دستورالعملی که به اساتید ارائه داده ایم می‌توانند از طریق ارزشیابی مستمر، آزمون ساز‌ها و حتی از طریق آزمون‌های کیفی که بیشتر شامل دانشجویان ارشد و دکتری می‌شود از دانشجویان امتحان بگیرند و نمره پایان آن‌ها را ثبت کنند؛ بنابراین اساتید در حال حاضر با سرعت، جدیت و علاقه نحوه برگزاری امتحانات به صورت مجازی را فرا می‌گیرند.

حضور در کلاس‌های مجازی زمان و مکان نمی‌شناسد

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علامه طباطبایی درباره ظرفیت‌های سامانه الکترونیکی برای آموزش به دانشجویان، تصریح کرد: ۹۷ درصد کلاس‌های دانشجویان به صورت مجازی در حال برگزاری است و ممکن است ۳ درصد باقی مانده خودشان علاقه‌ای به حضور در کلاس‌ها نداشته باشند. از مزایای حضور در کلاس‌های مجازی می‌توان به این مورد اشاره کرد که زمان و مکان نمی‌شناسد و همه اساتید و دانشجویان می‌توانند در سامانه الکترونیکی شرکت کنند.

فراگیری آموزش‌های لازم اساتید برای مجازی برگزار کردن امتحانات دانشگاه علامه طباطبایی

احمدوند ادامه داد:در ترم‌های گذشته کلاس‌ها ۱۲ الی ۱۳ جلسه برگزار می‌شدند، اما در حال حاضر ما شاهد برگزاری ۱۶ جلسه از کلاس‌های این ترم هستیم.


بیشتر بخوانید: بازگشایی خوابگاه‌های دانشگاه علامه طباطبایی در صورت حضوری شدن امتحانات


او با بیان اینکه اگر در شرایط عادی کلاس‌های مجازی را جایگزین کلاس‌های حضوری می‌کردیم شاید زمان زیادی طول می‌کشید، تاکید کرد: در حال حاضر و در عرض کمتر از ۲ ماه تقریبا تمامی راه را برای مجازی برگزار کردن کلاس‌ها رفته ایم و اگر در برگزاری مجازی امتحانات پایان ترم موفق شویم، یک ترم را به صورت کامل با تکنولوژی‌های روز برگزار کرده ایم و انجام این امر برای آینده ما بسیار مفید خواهد بود.

فراگیری آموزش‌های لازم اساتید برای مجازی برگزار کردن امتحانات دانشگاه علامه طباطبایی

احمدوند تصریح کرد: همچنین در صورت تعطیلی مجدد دانشگاه‌ها در آینده به دلایلی مانند آلودگی تهران و ... می‌توانیم کلاس‌ها را به صورت مجازی برگزار کنیم. در حال حاضر به غیر از پنج شنبه‌ها و جمعه ها، کلاس هایمان را حتی در روز‌های تعطیلی رسمی با ساعت‌های متفاوت از کلاس حضوری برگزار می‌کنیم؛ بنابراین آموزش نباید تحت هیچ شرایطی تعطیل شود، بلکه باید به صورت مستمر ادامه پیدا کند.


بیشتر بخوانید: 

۴ شرط دانشگاه علامه طباطبایی برای حذف ترم دانشجویان

دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی با تلفن‌ همراه آزمون می‌دهند

اطلاعیه جدید دانشگاه علامه طباطبایی برای آموزش‌های مجازی


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار