نیویورک تایمز نوشت اظهارات دونالد ترامپ مبنی بر مصرف داروی هیدروکسی کلروکین تعجب متخصصان بهداشت و سلامت را برانگیخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت: اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر مصرف داروی هیدروکسی کلروکین با انتقادات سریع متخصصان دارویی مواجه شد. آنها می‌گویند این دارو نه تنها سلامت رئیس جمهور آمریکا را با خطراتی مواجه می‌کند، بلکه اظهارات رئیس جمهور درباره استفاده از این دارو دیگران را هم به استفاده از آن تشویق می‌کند.

ترامپ روز دوشنبه گفت همه آن چه که می توانم درباره مصرف این دارو به شما بگویم این است که تاکنون خوب بوده است. ترامپ گفت از این داروی ضد مالاریا استفاده می‌کند.

سازمان غذا و داروی آمریکا هشدار داده است که این دارو می تواند عواقب بسیار خطرناکی برای قلب فرد مصرف کننده بخصوص در افراد مبتلا به ویروس کرونا داشته باشد. ترامپ گفت از این دارو برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا استفاده کرده است. ترامپ گفت در حال بررسی عواقب این دارو است و یک هفته و نیم است که از این دارو استفاده می کند. وی گفت با تایید پزشک کاخ سفید این دارو را مصرف می کند. وی گفت من خبرهای مثبت زیادی درباره این دارو دریافت کرده‌ام.

اظهارات ترامپ درباره استفاده از این دارو تعجب بسیاری از جمله تعجب دستیاران وی را برانگیخته است و به انتقادات گسترده از وی منجر شده است.

          بیشتر بخوانید:

دکتر استیون نیسن، پزشک آمریکایی گفت: نگرانی من این است که مردم بدون توجه به عواقب و خطرات این دارو برای جلوگیری از ابتلا به کرونا آن را مصرف کنند. این دارو خطراتی بسیار جدی دارد.

دکتر اسکات سولومون، استاد پزشکی دانشگاه هاروارد گفت: مسئولیت تصمیم دونالد ترامپ برای مصرف این دارو به عهده خود وی و پزشکش است، اما خطر در این است که وی با این اقدام و بیان آن، به الگویی برای شهروندان دیگر تبدیل شود.

ترامپ پیش از این هم در ماه مارس بطور علنی گفته بود داروی هیدروکسی کلروکین می تواند در مقابله با ابتلا به ویروس کرونا تاثیر بسیار مهمی داشته باشد و برخی افراد هم به تبعیت از وی مصرف این دارو را آغاز کرده بودند. این دارو پیش از این توسط برخی پزشکان برای بیماری های خاص تجویز می شده است.

مدیر ارشد بخش پزشکی شبکه فاکس نیوز هم دوشنبه شب اظهارات ترامپ را درباره مصرف داروی هیدروکسی کلروکین غیرمسئولانه توصیف کرد.

ترامپ در ماه آوریل گفته بود مصرف این دارو را بررسی می کند. وی در هفته های اخیر از صحبت درباره این دارو خودداری کرده بود. او اخیرا هم در یکی از کنفرانس های خبری خود گفت برای مقابله با ابتلا به ویروس کرونا باید مواد ضدعفونی کننده به بدن افراد تزریق شود. این اظهارنظر ترامپ باعث شد تولیدکنندگان مواد ضدعفونی کننده در آمریکا از شهروندان بخواهند به توصیه ترامپ عمل نکنند و سلامتی خود را به خطر نیندازند. صحبت های روز گذشته ترامپ درباره مصرف داروی ضد مالاریا در حالی مطرح شد که یک ماه قبل سازمان غذا و داروی آمریکا درباره عواقب خطرناک این دارو هشدار داده بود.

دکتر ریک برایت، رئیس آژانس فدرال تولید واکسن کرونا گفت: حدود یک ماه است که موضوع استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین یکی از مسائل مهم مطرح در دولت ترامپ است. وی گفت بعد از آن که با مصرف این دارو مخالفت کرد از مقامش برکنار شد.

ترامپ روز دوشنبه گفت: مدت ده روز است که مصرف داروی هیدروکسی کلروکین را آغاز کرده است. یعنی همان زمانی که اعلام شد تست کرونای دو تن از کارکنان کاخ سفید مثبت بوده است. این موضوع رئیس جمهور آمریکا و دیگر مقامات ارشد کاخ سفید را نگران کرد که شاید ویروس کرونا به سرعت در میان مسئولان دولت آمریکا منتشر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۳:۴۷ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
طبق گزارش خودشان 36 میلیون بیکار شدند
فقر و تنگدستی
وصع خیلی خراب است
Iran (Islamic Republic of)
حكيم باشى
۲۱:۱۸ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
من با ترامپ موافقم حتما روزى ٣ تا از اين كلروكين ٢٠٠ ميليگرمى بخورد. يك قرص را هم در اب حل كرده و در جشم و بينى خود كه راه عبور ويروس است بريزد. براى احتياط ريختن كلروكين در گوش هم مفيد است . كلروكين همان گنه گنه است بسيار داروى خوبى است. دستور بدهد پماد و شياف كلروكين هم بسازند براي ايشان لازم خواهدشد
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۵:۲۶ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام ،

ترامپ را گفتند تجویز از کجا آموختی ؟
گفت از ویزیت مریضان ،
هر چه از آنها دیدم ، به لابی ( لابراتوار ) بردم و آن را با مصلحت پیشینیان سنحیدم ،
نتیجه این شد که می بینید ،
شما نیز اگر می توانید دیدگان خود فراخ تر کنید که آرمانشهر ( پرسپولیس ) را
قریب می بینم .
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۲۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
احمق تر از خودش مردم امریکا که هر چی این یارو گفت سریع میرن اجراش میکنند!!!!!راستی از پراید ۹۰ میلیونی چه خبر؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ali
۱۵:۲۴ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
احمق تر از خودش مردم امریکا که هر چی این یارو گفت سریع میرن اجراش میکنند!!!!!راستی از پراید ۹۰ میلیونی چه خبر؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
پیمان اشراقی
۱۵:۱۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ترامپ را گفتند تجویز از کجا آموختی ؟
گفت از ویزیت مریضان .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردمش که راحت هستند. و مشکل اقتصادی ندارند.
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۱۴:۳۰ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
این ترامپ همه رو اسگول کرده بخدا.
خودش ميدونه که داره چیکار میکنه.
ما ها ساده ایم که فکر میکنیم این چیزی حالیش نیست
Iran (Islamic Republic of)
مونا
۱۳:۵۱ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹
ترامپ داره جسته و گریخته خودشو لو میده که ویروس کرونا رو پخش کرده، هر دفعه که میگه چیزی بخورین و یا تزریق کنید هم داره ترکیبات واکسنشو لو میده،
کاش ترامپ احمق زنده نبود،
آخرین اخبار