دبیر کانون کارآفرینان و مشاور اقتصادی اتاق بازرگانی استان گفت: بانکها و دولت برای تحقق شعار جهش تولید در واحد های تولیدی باید بیش از گذشته پای کار باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، منوچهری دبیر کانون کارآفرینان و مشاور اقتصادی اتاق بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از الزامات جهش تولید تامین منابع مالی در بخش های صنعتی و تولیدی است.

او افزود: سرمایه گذارانی هستند که برای اجرای واحد های تولیدی نیازمند منابع مالی از سوی بانکها هستند که لزوم این همکاری دوچندان می شود.

او با بیان اینکه متاسفانه نیاز واحدهای تولیدی استان در زمینه سرمایه گذاری ثابت و در گردش تامین نمی شود بیان کرد: تسهیلات از سوی بانکها بخشی از نیاز این واحدها را تامین می کند.

او گفت: برخی بانک‌ها که بیشترین سپرده بانکی را دراستان دارند منابع و تسهیلات خود را درجای دیگری ارائه می دهند.

او افزود: اگر قرار است در سال جهش تولید واحد های تولیدی استان شرایط و توانمندی لازم را برای ادامه تولید داشته باشند می بایست بانکها و دولت منابع مالی مود نیاز این واحد ها را تامین کنند.

رئیس اتاق بازرگانی یاسوج هم پیش از این در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی با بیان اینکه هم بانک‌ها و هم دستگاه‌های سیاست گذار درسال جهش تولید باید جدی‌تر پای کار بیایند گفت: اگرقرار است جهشی درتولید ایجاد شود باید بانک‌ها علاوه بر تسهیلات دولتی از سایر منابع تامین مالی نیز دراین زمینه استفاده کنند.

جبارکیانی با اشاره به اینکه باید شفاف سازی لازم انجام شود و بانک‌ها به تفکیک گزارش دهند چقدر از منابع خود را برای عملیاتی کردن شعار سال هزینه کرده اند افزود: در کهگیلویه وبویراحمد چندین طرح میلیاردی وجود دارد که بر روی زمین مانده و با همکاری بانک‌ها می توانند وارد چرخه تولید شوند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.