بیمارستان آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) صاحب ام آر آی شد

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بروجرد گفت: MRI بیمارستان آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) به‌زودی نصب می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  علی نوابی گفت: با همت محمد کاکاوند رئیس شبکه بهداشت و درمان بروجرد و نظارت کارشناسان مرتبط پروژه MRI بیمارستان آیت‌الله‌العظمی بروجردی (ره) تا پایان اردیبهشت‌ماه تحویل شرکت و راه‌اندازی می‌شود.

وی تصریح کرد: دستگاه یک و نیم تسلا مربوط به شرکت فیلیپس یکی از به‌روزترین دستگاه‌های این شرکت به نام انجنیا بوده و هزینه جانمایی دستگاه حدود ۵۰۰ میلیون تومان بوده است.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بروجرد خاطرنشان کرد: پیش از این حتی برای MRI مکان و یا موافقت اصولی در نظر گرفته نشده بود.

نوابی با بیان اینکه برای این مهم پیگیری‌های زیادی صورت گرفته است اضافه کرد: هزینه خود دستگاه با ارز آزاد حدود ۱۶ میلیارد تومان است.

وی بیان کرد: با توجه پایان جانمایی و آماده‌سازی مکان MRI تا پایان اردیبهشت‌ماه تحویل شرکت می‌شود و در ماه آینده شرکت برای نصب آر اف کیج و دستگاه به بروجرد خواهند آمد تا پرسه نصب هرچه سریع‌تر انجام شود.

مسئول روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان بروجرد ادامه داد: این دستگاه یکی از ضرورت‌ها و کمبود‌های مهم در حوزه تجهیزات پزشکی بهداشت و درمان شهرستان بروجرد است که با استقرار آن، بخش قابل توجهی از مشکلات بیماران برطرف می‌شود.

نوابی با بیان اینکه این دستگاه از پیشرفته‌ترین دستگاه‌های MRI سطح دنیا است، افزود: ام آر آی از تمامی اعضای بدن با قدرت تفکیک بالا، موارد تشخیصی فوق تخصصی اطفال، ام آر سی پی (بررسی مجرای صفراوی و کیسه صفرا و مجاری پانکراس)، اسپکتروسکوپی، ام آر آی دیفیوژن، ام آر پرفیوژن برای بررسی خون‌رسانی بافت‌ها، ام آر آنژیوگرافی سراسر بدن (عروق مغزی، کاروتید، عروق اندام‌ها و عروق کلیوی)، ام آر آی دینامیک (هیپوفیز و کبد)، ام آر یو (بررسی مجاری ادراری)، ام آر ونوگرافی (سیاهرگ‌ها)، ام آر آی مفاصل و ام آر آرتروگرافی و ام آر ماموگرافی مهم‌ترین توانایی‌های این دستگاه با قدرت تشخیص بالا است.

وی اظهار کرد: با اضافه شدن این دستگاه به تجهیزات درمانی استان سیستم نوبت‌دهی در مراکز درمانی کاهش پیدا خواهد کرد و کیفیت خدمات به مردم افزایش می‎یابد.

انتهای پیام/د

برچسب ها: بهداشت ، درمان ، بروجرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.