دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد کشور‌های مختلف جهان در حال پرداخت بهای سنگین اختلافات راهبردی در مواجهه با شیوع ویروس کرونا هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل نسبت به اختلافات راهبردی کشور‌های مختلف جهان بر سر شیوع ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد.

دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه ضمن ابراز نگرانی نسبت به نادیده گرفتن توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت، گفت دنیا در حال پرداخت بهای سنگین اختلافات راهبردی در مواجهه با شیوع ویروس کروناست. گوترش تاکید کرد در پاسخ به شیوع ویروس کرونا شاهد وحدت در سطح جهانی نبوده‌ایم.

گوترش افزود کشور‌های مختلف جهان احیانا راهبرد‌های متفاوتی را در مواجهه با این همه گیری در پیش گرفتند و همه ما در حال پرداخت بهای سنگین آن هستیم. وی نسبت به نادیده گرفتن توصیه‌های سازمان جهانی بهداشت از سوی کشور‌ها ابراز تاسف کرد.

پیش از این نیز دبیرکل سازمان ملل متحد در مصاحبه‌ای گفته بود جهان بیش از هر زمان دیگری در مقابله با همه‌گیری ویروس کرونا به همکاری و واکنش همگانی بی‌سابقه نیاز دارد و اکنون زمان آن نیست که بودجه سازمان جهانی بهداشت کاهش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار