معاون اجتماعی آذربایجان غربی به کارکنان در خصوص تاثیر استرس بر تضعیف سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری کرونا هشدار داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد،سرهنگ اسدالله مالکی معاون اجتماعی آذربایجان غربی گفت: این روز‌ها بحث بیماری کرونا موجی از نگرانی و اضطراب را در بین افراد جامعه ایجاد کرده است وگسترش شایعات، این نگرانی‌ها را دو چندان کرده است.

او افزود: ترس و اضطراب باعث حساسیت افراد به علائم بدنی می‌شود به طوری که خیلی از افراد علائم بدنی خود را به صورت نادرست تفسیر می‌کنند و احساس می‌کنند دچار بیماری شده‌اند و به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی هجوم می‌آورند که این امر به نوبه خود باعث افزایش فشار بر سیستم درمانی می‌شود.

او با اشاره به اینکه اضطراب بیش از حد باعث می‌شود افراد شایعات را بیشتر بپذیرند و برای کاهش ترس و نگرانی خود به شایعات دامن بزنند، اضافه کرد: گاهی افراد دچار احساس درماندگی می‌شوند و ممکن است فکر کنند این بیماری قابل کنترل نیست.

معاون اجتماعی آذربایجان غربی گفت: شماره تلفن ۲۱۸۲۵۳۲۰ مرکز خدمات روان‌شناسی و مشاوره آرامش پلیس استان آماده ارائه خدمات مشاوره تلفنی روانشناختی، خانوادگی، تربیتی، تحصیلی و استرس و اضطراب ناشی از شیوع ویروس کرونا در دو شیفت صبح و عصر به هموطنان است.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.