مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان فارس گفت: کانون‌های مساجد فارس در دوران مقابله با ویروس کرونا خوش درخشیدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،حجت الاسلام امیدی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان فارس در برنامه زنده تلویزیونی شبکه فارس با اشاره به اینکه بچه های مسجدی و کانون های مساجد فارس در دوران مقابله با ویروس کرونا خوش درخشیدند،  بیان کرد: اجرای برنامه ها در قالب طرح ملی راهکار همزمان با ماه مبارک رمضان در فضای مجازی ادامه دارد.

او با تاکید بر اینکه در راستای تصویب کارگروه سلامت و ستاد ملی مبارزه با کرونا تمام برنامه های تجمعی در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس از پنجم اسفند ماه  پارسال تا لیالی قدر امسال لغو بود، تصریح کرد: از همان ابتدای ورود ویروس کرونا کانون های فرهنگی هنری مساجد استان فارس در نقاط شهری و روستایی همگام با مدافعان سلامت به میدان مقابله آمدند و با همکاری پایگاه های مقاومت بسیج و رعایت دستورالعمل های بهداشتی به ضدعفونی کردن مساجد، معابر و منازل پرداختند که تاکنون در مراحل مختلف در نقاطی که هیچ اداره و یا حتی شبکه بهداشتی وجود ندارد، این امر انجام شده است و اعضای کانون ها به مدد الهی برای شکست کرونا در میدان مقابله حضور دارند.

امیدی ادامه داد: طرح ملی راهکار در راستای بیانات مقام معظم رهبری همزمان با ماه مبارک رمضان در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در حال برگزاری بوده که این طرح به یک هزار و ۲۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد استان فارس برای اجرا ابلاغ شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان فارس با تشریح برنامه‌های این طرح ملی، افزود: نام این طرح از کلمات کلیدی رزمایش، ایمان، همدلی، کار، ایثار و رمضان مورد تاکید رهبری در بیانات نیمه شعبان گرفته شده که در قالب ۱۴ برنامه عملیاتی در ۲ بسته اجرایی ویژه مسجد و خانواده‌ها در حال اجرا است.

او، اضافه کرد: بسته ویژه مسجد در طرح ملی راهکار شامل هفت محور برنامه‌هایی از جمله مسجد مجازی، ارتباط مجازی، مواسات، آموزش مجازی، بازارچه، تکریم و فضاسازی محله است که هر کدام در قالب برنامه‌های ویژه‌ای کارکرد‌های مسجد محله را در فضای مجازی معرفی می‌کند.

امیدی با تاکید بر اینکه  بسته ویژه خانواده‌ها در طرح ملی راهکار، با هدف تقویت بنیان خانواده و استفاده از اوقات حضور اعضای خانواده در کنار یکدیگر طراحی شده، اظهار کرد: این طرح شامل هفت محور با عنوان خانه‌های نورانی، باکتاب در خانه، به توان مهربانی، به وقت لبخند، خانه ات آباد، کمک مومنانه و مثل مسجد در قالب این بسته ارائه شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس تاکید کرد: خانواده‌ها می‌توانند از طریق شرکت در پویش مردمی و انتشار عکس و فیلم در فضای مجازی و پیام رسان‌ها با ( #بچه_های_مسجد) در این طرح شرکت کنند که به برگزیدگان طرح ملی راهکار در سطح کانون‌های کشور به ۱۱۴ کانون برتر سامانه (بچه‌های مسجد) و ۱۱۴ فیلم و عکس برگزیده ارسالی از سوی خانواده ها، ائمه جمعه و اعضای کانون در قالب پویش مردمی (#بچه_های_مسجد» جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

او، گفت: طبق تاکید مقام معظم رهبری در خصوص میدان دادن به جوانان، گروه‌های جهادی در مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری شکل گرفته است و با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج در میدان مبارزه با کرونا ایفای نقش می‌کنند که پس از انقلاب و دوران دفاع مقدس سابقه نداشته است.

 امیدی با تاکید بر اینکه تا شکست کامل ویروس کرونا کانون‌های مساجد در صحنه مقابله و جهاد همگام با مدافعان سلامت حضور دارند، بیان کرد: گزارش‌های متعددی از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در اقصی نقاط استان فارس به دست ما رسیده که همگی بیانگر همدلی و ایثار است که هم اکنون پیش روی نسل امروز قرار دارد.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار