عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: افزایش حقوق‌های سال ۹۹ با قانون و واقعیت‌های تلخ کشورمان تطبیق ندارد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد همتی، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در نطق میان‌ دستور امروز خود گفت: در این چهار سال تمام تلاش و کوشش خود را در سطح ملی و منطقه‌ای به کار بستیم تا گوشه‌ای از مشکلات کشورمان و حوزه انتخابیه خود را برطرف کنیم.

او افزود: به وجود آمدن بحران کرونا باعث ایجاد تنگنای اقتصادی و معیشتی بیش از گذشته به ویژه برای اقشار کم‌درآمد و آسیب‌پذیر جامعه شده است، بنابراین دولت، نهاد‌های حاکمیتی، بخش خصوصی و مردم دست در دست هم داده و در جهت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی به وجود آمده تمام تلاش خود را به عمل آورده و حرکت و جنبشی مؤمنانه و ایثارگرانه را رقم زدند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان تصریح کرد: آنچه تاکنون اتفاق افتاده به‌ویژه از سوی مسئولان و نهاد‌های رسمی کشور چندان مناسب نبوده است و نمی‌تواند حتی نیاز‌های اولیه اقشار کم‌درآمد یا فاقد درآمد را برطرف سازد. برای مثال وام محدود یک‌میلیون تومانی که از طرف دولت مطرح شد و معادل ۶۰ دلار است، تراژدی دردناکی است که بسیاری از مسائل را در کشور بالقوه ثروتمند ما آشکار می‌کند.

همتی ادامه داد: افزایش حقوق‌های سال ۹۹ که در غیاب مجلس تصویب شد، نه با قانون تطبیق دارد و نه با واقعیت‌های تلخ کشورمان که اکثر حقوق‌ها زیرخط فقر است. این موضوع و ناعادلانه بودن سیستم پرداخت کشورمان می‌تواند اثرات منفی زیادی را در زندگی مردم و حتی تولید کشور داشته باشد، بنابراین باید تمام تلاش و کوشش خود را برای جبران آن به کار بندیم.

 نماینده مردم سمنان و مهدی‌شهر در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بی‌عدالتی و فساد روز افزوزن از دغدغه‌های دیگر مردم است، بنابراین باید به تجزیه تحلیل و حل اساسی و ریشه‌ای این موضوع پرداخت و زمینه را برای عدالت سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در کشور فراهم ساخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار