افزایش قیمت حبوبات در شهرستان زرین دشت فارس باعث گلایه مردم این شهرستان از گرانی این محصولات شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امین نامدار رئیس اتاق اصناف شهرستان زرین‌دشت گفت:مهمترین علت افزایش قیمت حبوبات در منطقه به دلیل اینکه این کالا به کشور وارد می‌شود اصناف موظف‌اند با ۱۰ درصد سود نسبت به برگ خرید اقدام به فروش کنند  که در غیر این صورت تخلف کرده اند.

او، بیان کرد: در حال حاضر قیمت‌های عدس در شهرستان زرین‌دشت با توجه به کیفیت کیلویی ۱۴ تا ۲۰ هزارتومان، لوبیاچیتی ۲۲ هزار تومان، نخود ۹ تا ۱۱ هزار تومان و لوبیا پلویی ۲۴ هزار تومان به فروش می‌رسد.

نامدار تصریح کرد: افزایش قیمت حبوبات و برنج در تمام کشور به هیمن قیمت به فروش می‌رسد و این افزایش از وزارت خانه اعمال‌شده است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان زرین‌دشت ادامه داد: در ایام کرونا اتاق اصناف شهرستان با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت به‌منظور تنظیم بازار، برنج، گوشت قرمز، شکر و مرغ را با تعرفه قیمت تعاونی در قالب تنظیم بازار توزیع شده واین روند ادامه دارد.

او، با اشاره به پلمب واحد‌های صنفی به دلیل عدم رعایت قوانین بهداشتی افزود: در همین زمینه ۳۸ واحد صنفی پلمب شده‌اند که از این تعداد ۳۰ پرونده گران ‌فروشی اصناف به تعزیرات حکومتی ارسال‌شده است.

نامدار، به افزایش قیمت میوه و تره‌بار در این شهرستان اشاره و اضافه کرد: به دلیل اینکه در شهرستان زرین‌دشت میدان میوه و تره‌بار وجود ندارد و از سه میدان میوه وتره بار داراب، جهرم و شیراز نیاز مردم منطقه تأمین می‌شود با افزایش قیمت روبرو هستیم.

رئیس اتاق اصناف شهرستان زرین‌ دشت با تاکید بر جمع‌آوری کالا‌های تاریخ‌مصرف گذشته در ایام شیوع ویروس کرونا اظهار کرد: در حال حاضر ۴ تن مواد غذایی تاریخ‌ مصرف گذشته در این شهرستان جمع‌آوری و امحاء شده است.

او، گفت: در مدت شیوع ویروس کرونا از یک هزار و ۷۴۶ واحد صنفی بازرسی و از این تعداد ۹۶ واحد صنفی به دلیل گران ‌فروشی، کم ‌فروشی، رعایت نکردن موارد بهداشتی و درج قیمت بر روی کالا پرونده تعزیراتی تشکیل ‌شده  است.

منبع: فارس
انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار