مدیرکل اقتصادی و دارایی کرمان گفت: در حال حاضر پنج میلیون نفر از مشمولان سهام عدالت هنوز مشخصات خود را در سامانه ثبت نکردند که باید هر چه سریع‌تر اطلاعات مورد نیاز را وارد کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید شیخ‌اسدی، مدیرکل اقتصادی و دارایی کرمان پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان کرمان گفت: دو میلیون و ۱۶۰هزار نفر در استان کرمان مشمولان سهام عدالت هستند وانتقال سهام عدالت به هر شکلی ممنوع است.

او افزود: خصوصی کردن شرکت‌های دولتی یکی از موضوعات مندرج در اصل ۴۴ قانون اساسی است که بر اساس آن دولت باید سهم خود را در شرکت‌های دولتی کم کند.

شیخ اسدی تصریح کرد: وعرضه سهام عدالت با هدف مردمی کردن اقتصاد و انتفاع عامه مردم از رشد بازار سرمایه انجام شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان با بیان اینکه هر فرد نمی‌تواند بیش از دو میلیون تومان از این سهام را در بورس خریداری کند افزود: کسانی که در صندوق واسطه ‏گری مالی یکم پذیره نویسی کنند امکان پذیره‏ نویسی در سایر صندوق‏‌ها را هم دارند.

او گفت: پذیره‌نویسی در بانک‌های عامل از چهاردهم اردیبهشت آغاز شده و تا ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد.

شیخ‌اسدی افزود: در برگه‌های سهام برخی مبلغ یک میلیون تومان درج شده در حالی‌که در سامانه مبالغی، چون ۵۳۲ هزار تومان سهام اختصاص داده شده است.

او اظهار کرد: درابتدای اجرای طرح توزیع سهام عدالت مقرر شده بود به هر یک از مشمولین تا سقف یک میلیون تومان سهام عدالت تخصیص داده شده و ثمن آن از سود شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت در طول ۱۰ سال مستهلک می‌شود و میزان سود عایدی در طول ۱۰ سال جوابگوی میزان بدهی مشمولین نبوده است.

مدیرکل اموراقتصادی و دارایی استان کرمان افزود: برخی افراد برگه‌های یک میلیونی سهام را دارند، ولی فرآیند ثبت‌نام آن‌ها در سنوات گذشته نهایی نشده و یا اطلاعات آن‌ها در موعد مقرر به سازمان خصوصی سازی ارائه نشده است لیکن در حال حاضر سهامدار نهایی سهام عدالت نیستند و نام آن‌ها در سامانه سهام عدالت نیست.

شیخ‌اسدی با اشاره به اینکه توصیه می‌کنیم مردم سهام عدالت خود را نفروشند و قطعا در روز‌های آینده با ارزش بیشتری روبه‌رو خواهند شد افزود: نقل و انتقال سهام عدالت به هر شکلی ممنوع است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام /ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار