شوق پرواز به سوی قله های موفقیت

مدال‌های رنگارنگ پرستو نشان از شوق پرواز به سوی قله‌های موفقیت دارد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،پس از فراگیری ویروس کرونا در کشور هماهنگی و همکاری ورزشکاران و مربیان و فعالان حوزه ورزش برای تعطیلی اماکن ورزشی گام مهمی بود که به عنوان ایفای سهم خود در مقابله با بحران کرونا برداشتند.

قهرمانان ملی‌پوش و مدال آوران مسابقات جهانی در استان زنجان همچون دیگر ورزشکاران کشورمان به سهم خود با تمرین در خانه، دیگر
شهروندان را به ماندن در خانه و عمل به دستورالعمل‌های بهداشتی برای شکست ویروس کرونا تشویق می‌کنند.

در این روز‌های کرونایی به سراغ یکی از ورزشکاران و مدال آوران استانمون می رویم که با وجود سن کم همتی بلند دارد.

قهرمان تکواندو زنجانی در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان ، می گوید :پرستو زینالی هستم ۱۶ سالمه و از ۴ سالگی تکواندو را شروع کرده ام.

الان نزدیک به ۱۲ سال است که در این رشته فعالیت می‌کنم در سن ۷ سالگی وارد تیم پومسه‌ی استان به سرمربیگری استاد مددخانی شدم.
 
 
شوقی که کرونا خاموشش نکرد
 


مدال‌های رنگارنگ پرستو نشان از شوق پرواز به سوی قله‌های موفقیت دارد


پرستو به کسب مدال‌های رنگارنگ ازمسابقات مختلف اشاره می‌کند و می‌افزاید: در حال حاضر ۱۶ مدال کشوری دارم یک مدال آسیایی و دو مدال جهانی، در سن ۱۳ سالگی وارد اردوی تیم ملی شدم و اولین مسابقات بین المللی را تجربه کردم و در این دوره از مسابقات که در کشور ویتنام برگزار می‌شدموفق به کسب مدال برنز شدم.
 
 
شوقی که کرونا خاموشش نکرد
 
شوقی که کرونا خاموشش نکرد

این مدال آور موفق استان می گوید :بهترین اتفاق این مسابقات را انتخاب مربیش به عنوان سرمربی تیم ملی می داند و آن را  شانس بزرگی برای زدگی ورزشی اش عنوان می کند.

او ادامه می دهد:در سن ۱۴ سالگی به مسابقات جهانی که در کشور چین برگزار می‌شد اعزام شدم و توانستم دو مدال برنز جهانی کسب کنم.
 
شوقی که کرونا خاموشش نکرد

پرستو می گوید :در این روز‌ها که کرونا سبب تعطیلی باشگاه‌ها شده تمرینات ما ورزشکاران همچنان ادامه دارد وحدود سه ماه است که تمرین‌های سبک و سنگین خود را برای حفظ آمادگی جسمانی در منزل انجام می‌دهم.

پرستو می‌گوید:اینگونه نیست که فرد در منزل نتواند ورزش کند با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان ضمن حفظ آمادگی بدنی خود را برای مسابقات آماده کرد.
 
شوقی که کرونا خاموشش نکرد
 
شوقی که کرونا خاموشش نکرد

این قهرمان تکواندو  ادامه می دهد: من هم برای رسیدن به هدفم که کسب مدال طلای جهان است به طور متوسط روزانه ۲ الی ۳ ساعت تمرین دارم و امیدوارم خیلی زود بتوانم به این هدف بزرگم دست پیدا کنم .

پرستو با قدر دانی از مادری که تمام توانش را برای موفقیت دو فرزند خود گذاشته و پدری که گر چه الان در کنارشان حضور فیزیکی ندارد، ولی یادش همشیه برای او انگیزه آور است می‌گوید:هرچیزی که الان دارم مدیون دعا‌های خیر این دو عزیز هستم.

او می‌افزاید: برادرم پیمان هم که تکواندو کار هستند خیلی به من انرژی مثبت می‌دهندو گاهی اوقات حریف تمرینی من می‌شوند.

پرستو در ادامه می‌گوید: این رشته هنوز المپیکی نشده، اما تمام سعی من و دوستانم  اینست که وقتی این رشته المپیکی شد نماینده‌های خوبی از طرف ایران در این دوره از مسابقات باشیم و بتوانیم در المپیک هم بدرخشیم.

او با قدر دانی از مربی خود خانم مدد خانی می‌افزاید:تیم ما به سرمربیگری استاد مددخانی همیشه جز ۴ تیم برتر کشور بوده و رقبای اصلی ما تیم‌های اصفهان کرج و تهران است که به حمدالله تا کنون در مقابل این تیم‌ها کم نیاورده ایم و همیشه بهترین بودیم.

فاطمه محمدی مادر پرستو در گفتگو با  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،می گوید: پرستو را از ۴ سالگی تکواندو ثبت نام کردم از همان موقع با اولین مدالی که گرفت به این رشته علاقمند شد.
 
شوقی که کرونا خاموشش نکرد

او ادامه می دهد :الان هم که بخاطر کرونا تمریناتش رادر خانه انجام می دهد محیط خانه را جوری فراهم کردم که در آرامش باشند و بتوانندبدون دغدغه تمریناتشان را انجام دهند.

مادر پرستو یکی از خصوصیات دخترش را شادابی او  می‌داند و می‌گوید: مطمئنم ورزش یکی از دلایل شادابی اوست.
 
خانم زینالی می افزاید :ورزش در دروس تحصیلی پرستو نیز تاثیر گذار بوده بطوریکه انگیزه او را برای موفقیت در عرصه های تحصیلی اش  را چندین برابر کرده  است.
 

کرونا ورزش قهرمانی  را وارد خانه‌ها  کرد

 
خلیلی مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: از ابتدای دوران شیوع بیماری کرونا و گسترش آن در استان زنجان کلیه اماکن ورزشی باشگاه‌ها و هرگونه فعالیت ورزشی در استان تعطیل شد و به نوعی که به استناد دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هایی که ستاد کرونا و پیشگیری از طریق ورزش و جوانان کشور به استان ابلاغ می‌شد کنترل کردیم و این اماکن را تعطیل کردیم.
 
شوق پرواز به سوی قله های موفقیت
 
خلیلی گفت :تعدادی از قهرمانان استان که در سطح ملی فعالیت می‌ کنند و باید برای مسابقات جهانی و المپیک آماده می‌شدند همچون محسن محمد سیفی، بهمن نصیری، الناز رکابی و  تعدادی از کوهنوردان...تمریناتشان را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای آمادگی  جسمانی خود ادامه دادند.

او گفت :در ایام کرونا فعالیت‌های متعددی هم از طریق هیات‌های ورزشی سازمان‌های مردم نهاد در سطح استان انجام شد.

خلیلی ادامه داد: در بعد فرهنگ سازی برای پیشگیری از کرونا هم فعالیت‌های زیادی صورت گرفت همچون تشویق ورزشکاران به ادامه تمرینات در خانه که در این برنامه هیات‌های ورزشی برنامه‌های خود را در فضای مجازی و رسانه‌های عمومی قرار می‌دادند تا موجبات تشویق ورزشکاران در راستای حفظ آمادگی جسمانی لازم و نشاط و شادابی را فراهم آورند.

او گفت: همچنین در این مدت مسابقات متعددی در فضا‌های مجازی برای ورزشکاران برگزار شد که از جمله تیم کاراته و تکواندوی استان در این مسابقات حضور داشتند و موفق به کسب مقام‌ هم شدند
 
 مدیر کل ورزش و جوانان استان زنجان افزود: با وجود کرونا فعالیت هیئت‌های ورزشی همچنان تداوم داشت و با انجام فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی در فضای مجازی ضمن تاکید بر پویش ماندن در خانه زمینه حفظ آمادگی جسمانی ورزشکاران فراهم شد.
 
خلیلی در خصوص بازگشایی باشگاه‌های ورزشی در استان زنجان، گفت: بر اساس دستور ستاد ملی پیشگیری از بیماری کرونا ۳۰ رشته ورزشی می‌توانند فعالیت کنند و فعالیت رشته‌های ورزشی انفرادی بیشتر است.

او با بیان اینکه فعالیت مراکز ورزشی در استان منوط به رعایت فاصله گذاری هوشمند اجتماعی است، اظهار کرد: در صورت نبودن مشکل باشگاه‌ها کد فعالیت را از مرکز بهداشت استان دریافت کرده و فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

زهرا نصیری

انتهای پیام/ن

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.