مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در طرح بسیج ملی مقابله محیطی با کرونا، تاکنون بیش از ۸۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه انجام شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، مهندس علی اصغر حسنی مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در طرح بسیج ملی مقابله محیطی با کرونا، تاکنون بیش از ۸۰ هزار بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه انجام شده است.

او افزود: بسیج مقابله محیطی با کرونا از ابتدای شیوع ویروس کرونا در مناطق زیر پوشش دانشگاه در حال اجراست و تا زمان حذف این ویروس نیز ادامه خواهد داشت.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این راستا ۱۸۰ تیم بازرسی بهداشت محیط در مشهد و شهرستان‌های تابعه با هدف پیشگیری از کرونا بر فعالیت واحد‌های تولید و عرضه مواد غذایی و مراکز پرتردد نظارت دارند.

حسنی با اشاره به اینکه در این مدت ۱۷ هزار و ۵۰۰ امکنه عمومی مورد بازدید و نظارت‌های بهداشتی قرار گرفته اند، بیان کرد: به منظور پیشگیری و کنترل ویروس کووید‏-۱۹ دستورالعمل‌های بهداشتی به تمامی اماکن عمومی ارسال شده است و در صورت تخلف با جدیت برخورد خواهد شد.

او تصریح کرد: در قالب این برنامه ۸۹۳ واحد صنفی توزیع مواد غذایی و ۴۱۱ امکنه عمومی متخلف به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی با هماهنگی مقام قضایی تعطیل شده اند.

مدیر گروه بهداشت محیط و حرفه‌ای دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بازدید مشترک با اتاق اصناف از واحد‌های صنفی و اماکن عمومی نیز باعث شناسایی واحد‌های متخلف و برخورد با آن‌ها شد، تاکید کرد: با مراکزی که به صورت غیر مجاز فعالیت می‌کردند نیز از طریق ارگان‌های مربوطه برخورد قانونی شد.

انتهای پیام//ف. ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.