مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد گفت: به مناسبت بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس ۶۳ عنوان ویژه برنامه در ۴۳ هفته متوالی اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ منصور زارع مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در جلسه شورای هماهنگی و ستاد بزرگداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، گفت: به همین مناسبت ۶۳ عنوان برنامه از سوم خرداد تا بیست و هفتم اسفندماه در ۴۳ هفته متوالی در استان یزد اجرا می‌شود که انتظار می‌رود کلیه دستگاه برنامه‌های خود را اعلام کنند تا برنامه‌های متعددی، در کنار هر عنوان شاخص دیده شود.

او افزود: با توجه به شرایط خاص حاکم بر جامعه، که متاثر از ویروس کرونا است بخش اعظم برنامه‌های دفاع مقدس به فضای مجازی منتقل می‌شود.

سرهنگ زارع ادامه داد: به همین منظور برنامه‌های خاطرات شنیدینی و شادی از دوران دفاع مقدس و حماسه رزمندگان تهیه و از طریق فضای مجازی در اختیار گروه‌های مختلف سنی و به ویژه دانش آموزان و دانشجویان قرار می‌گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد تصریح کرد: دستگاه‌های مختلف باید نسبت به مستندسازی نقش ۴۰ ساله مجموعه تحت امر خود در دوران هشت سال دفاع مقدس و تولید کتاب اقدام شایسته‌ای انجام شود.

سرهنگ زارع تاکید کرد: بنابر فرمایش اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه شخصی همچون شهید آوینی فعالیت‌های انجام شده در زمینه مبارزه با کرونا و رزمایش و جهاد مومنانه را به تصویر بکشد، لازم است افراد در این زمینه اهتمام ویژه صورت گیرد.

او در ادامه از برگزاری کنگره شهدای استان یزد تا پایان سالجاری خبرداد و گفت: اسناد و کتاب‌های تهیه و تدوین شده در این کنگره به نمایش گذاشته می‌شود.

حجت الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید استان یزد نیز در این جلسه به برنامه‌های شاخص این اداره در سالروز آزادسازی خرمشهر اشاره کرد و گفت: گلباران قبور مطهر شهدای گمنام امیرچخماق، شهید صدوقی (ره) و شهدای دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

او ادامه داد: تماس تلفنی با خانواده شهدا و ایثارگران عملیات بیت المقدس و دیدار با چندخانواده شهید و جانباز با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از دیگر برنامه‌هایی است که در روز سوم خرداد، انجام می‌شود.

محمدعلی طالبی استاندار یزد نیز در پایان بر تکمیل یادمان‌های شهدای استان، تامین اعتبار و تکمیل موزه دفاع مقدس و مستندسازی نقش ۴۰ ساله دوران دفاع مقدس و حماسه آفرینی رزمندگان تاکید کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار