درآمد افرادی که با وانت‌بار‌ها ضایعات می‌خرند شاید در ماه به ۲۰ میلیون تومان هم برسد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، از همین ابتدا تکلیفمان را مشخص کنیم. این مطلب  جمع‌وجور را سخت می‌شود «گزارش» خواند. بیشتر مجموعه سوالاتی است که خیلی بدیهی به نظر می‌رسید، اما جالب این است ‌که برای یافتن پاسخ این بدیهیات راه سختی پیش رو بود! پرداختن به معضل آلودگی صوتی وانت‌های خریدار ضایعات چقدر در این روز‌ها اهمیت دارد؟ برای مردمی که اغلب در گیرودار رفع مشکلات معیشتی روزانه‌شان هستند چقدر این موضوع مهم است؟ پراید شده است صد میلیون تومان، رهن خانه ۲۸ متری با اجاره ۸۰۰ هزار تومانی و رهن ۹۰ میلیونی در جنوب‌شرق تهران فایل شده است، گرانی اقلام خوراکی سر به فلک کشیده، اصلاً همین لیموترش که شده است کیلویی ۷۰ هزار تومان ناقابل. در این اوضاع مگر چقدر پرداختن به موضوع کرامت انسانی مهم است؟ چند شهروند تا حالا دست به کار شده‌اند و داد و شکایتی از آرامشی داشتند که حقشان است و توسط این وانت‌های ضایعاتی هر بار و هر روز و هر ساعت سلب شده است؟

واکنش شهرداری و نیروی انتظامی و... چه بوده است؟ آرامش شهروندان میان همکاری بین‌بخشی این نهاد‌ها گم شده‌است، وگرنه این تعداد وانت‌های ضایعات مثل قارچ رشد نمی‌کردند. کاربری در توییتر از ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر در انتهای یک کوچه بن‌بست در منطقه نارمک گذشتن ۲۳ وانت خرید ضایعات با بلندگو را با ذکر ساعت و دقیقه ثبت کرده‌است. ۲۳ وانت در ۲۰۰ دقیقه، یعنی هر ۹ دقیقه یک صدای گوش‌خراش روی اعصاب مردم! روزی اگر مردمانی با سحر خوانی خروس‌ها روزشان را آغاز می‌کردند حالا کابوس هر صبحشان، تعطیل و غیر تعطیل این جملات تکراری و اعصاب‌خردکن است: «خرده‌ریز انباری، قالی و قالیچه، بخاری برقی، بخاری‌سازی، کاسه و بشقاب، مس و چدن و آلومینیوم خریداریم.»

درست مثل خیلی از مشکلات دیگر برای پیشگیری از این معضل هم قانون وجود دارد. اصلاً برای همه معضلات قانون وجود دارد. تا اینجای کار سر همه بالاست و با این همه لایحه و مصوبه و بند و ماده در حفظ کرامت انسانی شهروندان و حق آرامش آنها دور افتخار می‌زنند؛ اما چقدر این قانون رعایت می‌شود؟ قانونی که هر ۹ دقیقه یک‌بار آن‌هم تنها در یک محله نقض می‌شود و داد شهروندان از این قانون‌شکنی به جایی نمی‌رسد آیا شأنی دارد؟ براساس ماده ۲۹ قانون هوای پاک ایجاد هرگونه آلودگی صوتی توسط منابع ثابت و متحرک، ممنوع است و در مورد منابع ثابت، متخلف به پرداخت قبض جریمه خودرو یا جریمه نقدی از یک‌میلیون تا حتی دو میلیون تومانی محکوم می‌شود.

اما مصادیق آلودگی صوتی خودروها چیست؟ آن‌طور که در قانون ابلاغی در سال ۹۴ آمده یکی از این مصادیق «نصب بلندگو در خودرو» است. یعنی در طول مدت تنها ۲۰۰ دقیقه این قانون توسط ۲۳ نفر تنها در یک محله نقض شده‌است.

 بالاشهر و پایین‌شهر ندارد، هر شهروند ساکن پایتخت ۱۲ میلیونی در روز اگر چشم چشم کند، می‌تواند به تعداد زیادی از این وانت‌ها بربخورد. اما در این شهر که اجازه هر کاری نیاز به مجوز دارد چه ارگان و نهادی مجوز فعالیت این افراد را می‌دهد؟ آیا این افراد زیر نظر صنف یا اتحادیه‌ای مستقل هستند؟ مواجهه هومن حیدرآقا، نایب‌رئیس اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان جالب است.

تردد ۲۳ وانت خرید ضایعات با بلندگو فقط در ۲۰۰ دقیقه / اعصاب خُرد خریداریم!

او خیلی زود سمت این گزارش می‌ایستد و عنوان می‌کند این سؤال او هم است! حیدر آقا به جام‌جم می‌گوید: «وانتی‌ها هیچ ارتباطی با اتحادیه سمساران و امانت‌فروشان ندارند. زمانی بود که اتاق اصناف اجازه داد که جوازهای یک‌ساله سیار برای افراد قابل اعتماد صادر کنیم. متأسفانه از صدور این مجوزها جلوگیری شد و در حال حاضر خودمان نیز با وانتی‌های سیار مشکل داریم».

او حتی از پیشنهاد این اتحادیه به شهرداری مبنی بر ساماندهی این وانت‌ها می‌گوید که کسی در شهرداری به آن توجه نکرده است. فارغ از مشکلات عدیده صوتی که این وانت‌ها هر روز ایجاد می‌کنند او از مشکل دیگری هم پرده برمی‌دارد. سوءاستفاده برخی از این افراد به واسطه ورود به منزل.

هومن حیدر آقا می‌گوید: «نمی‌دانیم مردم با چه اطمینانی راننده وانت‌های سیار را به خانه‌هایشان راه می‌دهند. از طریق اتحادیه سمساران و امانت فروشان در مورد این مساله به مردم اطلاع‌رسانی کردیم. کسانی که قرار است برای خرید اجناس دست ۲ وارد خانه و حریم خصوصی مردم شوند، باید جواز داشته باشند. افرادی که جواز دارند و مورد تأیید اتحادیه هستند ۱ جواز الکترونیکی به ابعاد کارت سوخت دارند.»

وقتی قانون می‌گوید اجازه ۱ فعالیت را ندارید به این مفهوم است که در صورت نقض این قانون شما امکان پیگیری و شکایت دارید. اما برای برخورد با آلودگی صوتی ایجاد شده به کجا باید شکایت کرد؟ یک کلیشه ثابت ذهنی شماره تلفن ۱۱۰ را پیش روی چشم ما می‌آورد. انتخاب بدی هم نیست.

سؤال این است آیا برای برخورد با نقض قانونی که توسط وانتی‌های دوره‌گرد صورت می‌گیرد امکان پیگیری از سوی ۱۱۰ وجود دارد؟ اپراتور اول پاسخش همراه با خوش‌رویی تنها یک جمله است: «از نظر آلودگی صوتی اگر جای آنها ثابت باشد و تماس بگیرید مأمور اعزام می‌شود و تذکر می‌دهد اما سازماندهی به این موارد مربوط به شهرداری‌های مناطق است.» خیلی زود ما را وصل می‌کند به مسئول دیگری تا اطلاعات جزئی‌تر از این پیگیری را به ما بگوید. اپراتور دوم گفته اول را تکمیل می‌کند: «اگر با ۱۱۰ تماس بگیرند بابت ایجاد آلودگی صوتی مأمور اعزام می‌شود اما شکایتی مبنی بر فروش بار و اجناس مربوط به مأموران شهرداری و ۱۳۷ است. نصب بلندگو روی خودرو طبق قانون ممنوع است و جزو تخلفات راهنمایی و رانندگی ما محسوب می‌شود.

روند پیگیری هم به این صورت است که در حین فعالیت شما با ۱۱۰ تماس بگیرید اگر خودرو ثابت باشد مأمور اعزام و پیگیری می‌شود اگر در حین حرکت باشد با شماره پلاکی که گزارش شده مشمول جریمه مأمور راهور می‌شود. نوع دیگری از این پیگیری هم مستندسازی است به طوری که شما می‌توانید با فیلم‌برداری به وسیله موبایل از وانت‌های در حال حرکت آن را به پیوست تماس با مأموران ۱۱۰ ارائه بدهید.» آن‌طور که این مسئول ۱۱۰ می‌گوید اتفاقاً از این نوع شکایت‌ها بسیار داشته‌اند و پیگیری‌هایی هم صورت گرفته است.

تردد ۲۳ وانت خرید ضایعات با بلندگو فقط در ۲۰۰ دقیقه / اعصاب خُرد خریداریم!

رونق بازار این وانت‌ها همین روزهاست. روزهایی که بازار اجاره مسکن آرام آرام از رخوت خارج می‌شود و تکانی می‌خورد. تکانی که البته لرزه به جان مستاجران می‌اندازد و بازار وانتی‌ها را داغ‌تر می‌کند؛ چرا که هر جا به جایی وسایلی را هم برای فروش به این وانتی‌ها باقی می‌گذارد. مستاجران، همان مهاجران ابدی دنبال کارتن‌های خالی برای بسته‌بندی هستند و وانتی‌ها همچون شکارچیان صبور می‌ایستند تا شاید خرده‌ریزی از این سفره نصیبشان شود.

هر چند همه تقصیرات آلودگی صوتی را نباید پای وانت‌های ضایعات و ... نوشت اما سؤال دیگر پیش آمده این است که مگر چقدر این پیشه درآمد دارد که سهم هر کوچه شهر در یک نیم‌روز ۲۳ وانت با صدای بلندگوی نصب شده ثابت است؟ اصلاً مگر هر شهروند ساکن یک کوچه روزانه چقدر ضایعات تولید می‌کند که این وانت‌های مزاحم هر ۹ دقیقه یک‌بار سر و کله‌شان پیدا می‌شود؟ آمار دقیقی که در دسترس نیست، انتظاری هم از آمار نمی‌رود! اما یکی از این افراد می‌گوید چون اجاره مغازه و پول آب و برق نمی‌دهی، مالیات و حق دستمزد کارگر هم که هیچ، این طور «آب باریکه» برایت باقی می‌ماند.

آب باریکه اما نزد یکی دیگر از این افراد تعبیر دیگری دارد.  سعید یکی دیگر از این صنف راننده‌هاست که فروردین سال گذشته به باشگاه خبرنگاران گفته است: «درآمد روزانه‌اش از ۲۰۰ هزار تومان کمتر نیست و شاید در یک ماه به ۲۰ تا ۲۵ میلیون تومان هم برسد.» آن‌طور که او می‌گوید از ساعت ۱۰ صبح از رباط‌کریم حدود ۷۰ کیلومتر تا تهران را طی می‌کند و بیشتر در منطقه ۳ فعالیت دارد. ضایعاتی که می‌خرد را به نعمت آباد می‌برد و نه تحویل آهن‌فروشان که با دلالان طرف حساب است. بازار ضایعاتی و دلال! هر گوشه که چشم بیندازید واسطه‌ای نشسته تا راه شما را به مقصد دورتر کند. چه بازار خودرو  و مسکن باشد چه اوضاع ضایعات آهن. 

منبع: روزنامه جام جم

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۰۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۶ ۲۵ فروردين ۱۴۰۲
واقعا آسایش رو از مردم سلب کردن، بخاطر 30 40 نفر باید یه منطقه آسایششون رو از دست بدن، کار اینا از دزدی بدتره. اینا نه شرف دارن نه خانواده دارن مطمئن باشید. قانون و شهرداری هم هیچ کاری نمیکنه، تنها راه حل اینه مردم بهشون چیزی نفروشن، وسایلتون رو بذارید دیوار بفروشید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۴۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
خدمت منور اربابان و سروران دستفروش و جماعت دوره گرد
لطفا لطفا و خواهشا بلندگویتان واقعا حقیقتا آزاردهنده و به اصطلاح تو مخ هست؟! لامذهبا(باطعنه و شوخی و مزاح عرض کردیم به دل نگیرین ) حداقل ولووووووووووووووووووووووم میکروفن بلندگو را یه نمه پایین بیارین.ما نمی گیم نون در نیاری اما خداییش یک کم معرفت و مشتی باشین و همسایه های خوب را اذیت نکنین گناه دارند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
متاسفانه شهرداری و اداره بازرگانی(صمت ) نهادهای انتظامی و فرهنگی و ناجا با آنها برخورد موثر و نتیجه بخش نمی کنند.و این وانتی ها سبب بیماری روانی می شوند حق الناس را رعایت نمی کنند و حقوق عامه مردم را لگدمال و پایمال می کنند.در شهر پرند در فاز۶ ما از دستان وانتی ها خواب و آرامش نسبی نداریم.متاسفانه فرهنگ‌ پایین آمده و همه چیز پول ودرامد شده و انسانیت و احترام از بین رفته هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۸ ۲۵ مهر ۱۴۰۱
این وانت ها با این صدای مزاحم وناهنجار که لازم هست که تحت نطارت مرجعی اداره شوند وبصورت اینترنتی خرید اهن وچدن وضایعات نمایند
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۳:۱۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
فقط می تونم بگم لعنت به جد و آباد این وانتی های مردم آزار. تو محله ما یکی از این حروم لقمه ها هست که هر روز 5 - 4 بار میاد. صبح و بعد از ظهر هم میاد و با صدای گوش خراش بلندگوش اعصابم رو بهم می ریزه.
کسی رو که مردم آزاری می کنه باید لعنت و نفرین کرد. امیدوارم بدترین مصیبتها و رنج ها رو بکشه تو زندگی اش. تو اون دنیا هم هیچ وقت ازش نمی گذرم.
درآمد از این کار صد در صد حرومه و امیدوارم این درآمد و پول حروم بدبخت و بیچاره اش کنه تو این دنیا.
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۰۳:۵۷ ۰۱ فروردين ۱۴۰۱
نمیگم همه شون !واقعا بعضیاشون صدای بلندگوهاشون کمه و یه دور میان و میرن ولی بعضیاشون واقعا حروم لقمه ان .صدای بلندگوشون رو تا آخر زیاد میکنن کلی هم میچرخن تو اون محوطه به اعتراض هیچ کسی هم اهمیت نمیدن یعنی دقیقا انگار به یه چهارپای بیشعور بگی عر عر نکن
از ته قلبم امیدوارم تو زندگیشون بدترین رنج ها رو بکشن چون داریم واقعا از دستشون رنج میکشیم هیچ کسی هم بدادمون نمیرسه نه شهرداری نه پلیس نه خدمات شهری هیچ هیچ هیچ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۸ بهمن ۱۴۰۰
سلام نظرات مردم و اسایش و آرامشی که از مون گرفته شده رو میبینید من مادرم سرطان داره بخاطر عوارض شیمی درمانی اصلا شبها خواب نداره تو طول روزم بخدا کمتر از ۵ دقیقه یکبار این وانتی های خدا نشناس ضایعاتی سر و صدا ایجاد میکنن تورو خدا گزارش تهیه کنید پیگیری کنید ممنوع بشه فعالیتشون
Iran (Islamic Republic of)
حاج هادی
۰۱:۱۶ ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
شما که دم از نارضایتی میزنی شغل شریف خودت رو داری و دنبال اسایش میگردی .از همون قنداق مادرت تو پول بررگ شدی دانشگاه رفتی واسه خودت با پارتی کار ردیف کردی ولی اونی که از بچگی حسرت کشیده ، نگاه کرده ، خواسته و نبوده ، یه وانت خریده که بتونه از تویی که انسان نما هستی و هم نوع خودتو نمیبینی بتونه از اشغالت درامدی داشته باشه که زنو بچش دست دراز نکنن به تو انسان نما،
Iran (Islamic Republic of)
حاج گرینوف
۲۱:۴۴ ۱۷ آذر ۱۴۰۲
دراوردن نان به چه قیمت؟ به قیمت سلب اسایش و ارامش دیگران؟ چرا نقش مثبت بازی میکنی؟ نکنه خودتم از همین قوماش مردم آزاری؟
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۵۱ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
شماهاکه دلخور هستید از اون بنده خدا چه خبر دارید که چه طوری زندگی میکند به سختی شاید هم با زن وبچه اش شبها مثل من با شکم خالی بخوابند اگر نانی نمیرسونی حداقل هم سنگ اندازی هم مکن من تازه از بدختی به فکر ضایعات افتادم که شکم زن وبچه ام را حداقل سیرکنم من بچه ام بخدا مریص شده بود که پول دکتور نداشتم ان موقع می خواستم زمین دهن باز کنه برم زمین از خدا صد بار مرگم راخواستم شکم سیر از گشنه خبرنداره اگر میتونید کسی خیر باشد کمکم نه بخدا من شرمنده بچهام از این بیشتر نباشم
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۱۷:۲۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه که وقت و بی وقت حالیشون نیست.راهش اینه کسی خرید نکنه ازشون.شمال شهر یک دونه از این وانتی میوه فروشها نیست.اولا چون کسی ازشون خرید نمیکنه دوما واقعا اگه همچین چیزی اونجا باشه شهرداری رو میزارن رو سرشون.لطفا خرید نکنید ازشون.شهرداری من چند بار تماس گرفتم اصلا انگار نه انگار فقط کلی معطل میشی پشت تلفن.واقعا اکثرشون هم متاسفانه شعور ندارن و نمیفهمن که این نونی که میبرن برای زن و بچه شون از دزدی هم بدتره.خدا آرامش رو ازشون بگیره که خستمون کردن
Iran (Islamic Republic of)
مهران
۲۲:۵۵ ۳۰ آذر ۱۴۰۰
سلام، اول از همه واقعاً متاسفم براي كساني كه از اينا دفاع ميكنن با جمله ي "برن دزدي كنن؟" خواهشن اين رو بفهمين، همه مسائل رو قاطي هم نكنيد، چون از چيزهاي ديگه ناراحتيد، دفاع بيجا از ناحق نكنيد، حتي نميتونيد تصور كنيد آسيبي رو كه اين صدا روي مغز و سلسله اعصاب انسان ميذاره، حتي اگه به صورت خودآگاه ازش خبر نداشته باشيد، براي چند هزار تومن ارزون تر زندگي خودتون و همه رو خراب نكنيد. مگه هركي با اعصاب و روان مردم بازي نميكنه داره دزدي ميكنه؟ دزدي اتفاقاً شرف داره به كاري كه اينا ميكنن، دزد به مال ميزنه ولي اينا به جان. تو محل ما كار به جايي رسيده كه استشهاد جمع كرديم برديم شهرداري، و دستشون درد نكنه تقريبا هشتاد درصد كمتر شدن، سه چهار تا مردم آزارش موندن كه علي رقم اينكه هزار بار خواهش كردم كه داد نزنن، جواب رو با داد و بيداد و فحاشي و پوزخند دادن، بنابراين شكايت شخصي كردم ازشون، تا هرجا لازم بشه ميرم دنبال اين موضوع تا جواب بگيرم، خواهش ميكنم همه كسايي كه اين براشون موضوع شده پيگيري كنن، خودِ هركسي بايد به فكر محل سكونتش باشه، خواهش ميكنم مسئول باشيد.
متشكرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
قیمت ارزانترین پرتقال در تره بار مرکزی تهران ۹تومن وانتی محل ما میده ۷۵۰۰ حالا حساب کنید چه جوری با چ ترازویی تو پاچه ملت میکنه برید گوگل سرچ کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
تمام وانتیهای میوه فروش کل شهرداری میشناسه از تمامشون حق حساب میگیره ولی این پولا جای دیگه میزنه بیرون
Iran (Islamic Republic of)
مهرداد
۱۱:۳۳ ۱۹ آذر ۱۴۰۰
من تا حالا ۸ بار شکایت ثبت کردم تو شهرداری ولی هیچ کاری نکردن.
همین الان که دارم این پیام رو مینویسم ساعت ۱۱.۲۸ دقیقه صبح جمعه هست و از صبح بیشتر از ۱۰ تا ضایعاتی رد شده.
گناه ما چیه که هروز باید به حریم شخصیمون تجاوز بشه؟ چرا کوچکترین مشکلات رو‌ نمیخواید حل کنید؟
در آخر اضافه کنم، ۲ تا وانتی دیگه در طول همین پیام رد شدند!!!!
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۵۹ ۱۵ آذر ۱۴۰۰
سلام در این زمانه واقعا باعث تاسف است که مشکل ما صدای بلند گوی وانت بارها باشد و واقعا برای وانت بارها متاسفم. و همچنین تقصیر مردم هم هست که از انها خرید میکنند و کسی هم همچنان چیزی نمیگوید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۱۲ آذر ۱۴۰۰
این مشکلات که اعصاب و روان مردم را فرسوده کرده کوچکترین اهمیتی برای مسولان ندارد. هماهنگی و اتحاد مردم می تواند این معضل را رفع کند. لطفا حتی یک پوش به این مردم آزارها نفروشید و از دوست و آشنا و فامیل بخواهید همین کار را کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۹ ۰۵ آذر ۱۴۰۰
شما وقتی شکایت میکنی سامانه‌ ۱۳۷شهرداری،معبربان میاد وانتی محترم از سر جاش ۵متر میره جلو معبربان عکس میگیره وانتی محترم برمیگرده عقب ب همین واضحی خلاف میکنن در روز روشن یا وسط خیابون وانتی محترم حق حساب معربان همون ۴انسان شریف ک سوار پیکاپ هستن رو میده و شماهی شکایت کن هی شکایت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۴ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
نخرررررررررررررید ازشوووووووون مقصررررررررررخودتوووووووووونید
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۲۴ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
این چه پولیه بخورد خونوادتون می‌دین .هربار بلنگوتونو روشن می‌کنید دهها فحش ونفرین و بدوبیراه نثارشماوخانواده وامواتتون میشه یه جوغیرت ومردانگی داشته باشی از راه اعصاب خراب کردن نون نمی‌خوری نظرات رو نگاه کن ملت از دم شکایت دارن
Iran (Islamic Republic of)
رحمت
۱۱:۴۸ ۲۶ آبان ۱۴۰۰
امیدوارم هرچه درآمد از راه بهم ریختن اعصاب و روان مردم دارند هزینه دوا دکتر خود و خانواده هایشان بشود
Iran (Islamic Republic of)
ایمان محمدی
۱۰:۳۴ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
من در یک خونه دو بر زندگی می‌کنم که هر دو برش بن‌بست هست. یعنی هر وانت ۴ بار از جلوی خونه من رد می‌شه. تقریبا از ساعت ۱۰ صبح تا ۲ ظهر دقیقه ای نیست که این صدا نیاد. حدود ۶ ملیون تومان هزینه کردم و هدفون نویز کنسل دار خریدم ولی بازم صدای این مردم آزار ها رو می‌شنوم. شماره پلاکشون رو برداشتم و به شهرداری زنگ زدم ولی فقط شکایت ثبت می‌شه. به نظر من وظیفه شهروند ها نیست که بیوفتن دنبال وانت‌ها و پیگیری هایی بکنن که هیچ وقت به نتیجه نمی‌رسه.
نمی‌دونم چرا هیچ کدوم از مسئولین به خودشون زحمت حل این مشکل رو نمی‌دن. کسب درآمد با صلب آسایش مردم حرام هست و طرفداری از این کار آب به آسیاب حرام خوار هاست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۷ ۰۴ مهر ۱۴۰۰
اتفاقا درست میگه جرم دزد بیشتره یا مالخر.نخر ک اونم با وانت نیاد
United States of America
ناشناس
۱۲:۰۴ ۰۲ مهر ۱۴۰۰
از میوه فروش وانتی خرید نکنید
با وانتی سمسار معامله نکنید
بابا از خود تون هست ک اینا جون گرفتن افتادن تو خیابون ب جون ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۸ ۲۵ شهريور ۱۴۰۰
شهردار منطقه مستقیم در سامانه ۱۸۸۸بود زنگ زدم‌ هیچ اتفاقی نیافتاد .
Iran (Islamic Republic of)
ایمان محمدی
۱۰:۳۴ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
منم همین طور
Iran (Islamic Republic of)
رسول
۱۳:۰۶ ۲۱ شهريور ۱۴۰۰
واقعا درآمدشون حرومه، زندگی رو به ما حروم کردن
Iran (Islamic Republic of)
رها
۱۲:۵۰ ۱۹ شهريور ۱۴۰۰
ما در محله دریان نو کوچه نهم ساکنیم ما همیشه سر کاریم و در هفته یه روز تعطیلیم اونم جمعه ها ، صبح روز جمعه ساعت ۷ این وانتی ها اعصاب برامون نذاشتند اصلا ارامش نداریم اول هفتمونو اکثرا با خستگی میریم سرکار ، با ناارامی شروع میشه دیگه کم اوردیم خیلی جاها زنگ زدیم ولی حل نشد ، برادرم بیمار بود انقدر سرو صدا زیاد بود ک ارامش نداشت ، چرا قانونی برای ارامش ساکنین تهران نیست واقعا ، کجا باید دیگه زنگ بزنیم ک پیگیری کنن
France
ناشناس
۱۵:۰۴ ۱۸ شهريور ۱۴۰۰
خیابون دماوند از امام حسین تا نیرو هوایی همینطور بساط کردن ی لاین خیابون گرفتن باعث ترافیک شدن حالا باز اینا صدا آزار دهنده ندادن ولی واقعا شهرداری کوره .چقدر مأمورا شهرداری رشوه میگیرن واقعا جز پاکستان و افغانستان این صحنه هارو جایی نمیبینید.ولی این بساطیا با شرافت تر هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۱۶ شهريور ۱۴۰۰
ماهی ۲۰تومن از کار حلال درآمد نداره ولی ماهی ۴۰تومن از دزدی از کم فروشی میوه درآمد داره.فقط با اینا معامله نکنید نه سمسارشون نه میوه فروششون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۷ ۰۵ شهريور ۱۴۰۰
این اراذل و اوباش اکثرا شبا دزدی میکنند روزا مردم ازاری
منم چند بار اعتراض کردم گفت دوست نداری ازین محل برو
Iran (Islamic Republic of)
Kitkat
۱۱:۵۷ ۰۲ شهريور ۱۴۰۰
واقعا من هر روز به این فکر میکنم مگه چقدر اینا درآمد دارن که براشون میصرفه هر روز انقدر پول بنزین و گاز بدن و استهلاک ماشینشون
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۵:۱۸ ۳۱ مرداد ۱۴۰۰
چرا چرت مینویسی من خودم ضایعاتتی دارم کجا ما ماهی ۲۰ تومن درآمد داریم نکنه دفتر حساب کتابمون دست شماست خودمون خبر نداریم از درآمدمون جو الکی واسه چی میدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۷ ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
باید باباتونه بیارن جلوی چشاتون..
Iran (Islamic Republic of)
ایمان محمدی
۱۰:۳۶ ۲۶ مهر ۱۴۰۰
انشاالله که خدا کمی وجدان به شما بده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۷ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
خدا لعنت کنه این و انتی های مردم آزار رو خواب و آسایش و آرامش رو از ما گرفتن
Germany
Meow
۱۲:۳۱ ۱۸ مرداد ۱۴۰۰
آهن آلات آهن ضایعات خریداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۰۵ مرداد ۱۴۰۰
متاسفانه اکثرشون شب و روز هم حالیشون نیست و بدتر هم نمیفهمن اگر پشت اون بلندگو آروم هم بگن مردم میشنون و با بلند داد زدن مزاحمت رو چند برابر میکنن.شهرداری هم که اصلا انگار نه انگار.دقت کردید چرا تو شمال شهر این وانتی های میوه فروش نیستن.یه دلیلش اینه که مردم ازشون خرید نمیکنن
Iran (Islamic Republic of)
عصبی
۱۱:۵۷ ۲۷ خرداد ۱۴۰۰
این ازضعف کشور است که قدرت جلو گیری از دست فروشان وسد معبر کنندگان ووانت های مزاحم صوتی را که اعصاب مردم وکسبه را خرد کرده اند نمی گیرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
شما دو نصفه شب ی گونی نخاله بنداز سطل زباله 2/30مامور زباله زنگتو میزنه چرا انداختی ما نمیبریم یا 5تومن بده ببریم بعد چطوره ی مشت دزد از صبح تا شب تو خیابونا داد میزنن کاریشون ندارن؟کمپین راه بندازید از وانتی خرید نکنیم اینقدر تو هر محل تره بار و سوپر میوه با قیمت مناسب هست ک کسی نمیتونه بگه چون وانتی ارزون میده خرید میکنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
امیدی به مسئولین نیست
خوب است اهالی کوچه ها و محله ها با همدیگر متحد شوند و سر هر معبر ماموری با هزینه اهالی گماشته شود که از ورود اینها به محله جلوگیری کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
مسئولین بی لیاقت تو رو خدا یه فکری برای این و انتی ها بکنید اعصاب و روان ما رو بهم ریختن از کله صبح میام تا غروب آفتاب، خدا وکیلی مغز ما رو خوردن مردم ازارا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰
هر وانت 800تا900کیلو بار میبره هر دو روز بره میدون تقریبا روزی پونصد کیاو هر کیاو هم 1000سودش باشه میشه ماهی 15تومن حالا روزی صد میده ب باج بگیران شهرداری ک اونم ترازوشو دستکاری میکنه یعنی شما 5 کیلو باقالی خریدی ولی 4/5کیلو هست .پس اینقدرم بدبخت نیستن ب حروم خوری عادت کردن طرف مغازه رو داده اجاره با وانت براش بیشتر میصرفه
United States of America
ناشناس
۲۲:۵۹ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
جالبه تو سایت ۱۳۷ شهرداری مرتب عکس از تقدیر از کارمند نمونه میزارن. چه کار کردین که نمونه شدین ؟ مزاحمت وانتی یا بلندگو رو رفع کردین ؟ جلوی ساخت و ساز تو روز تعطیل رو گرفتین ؟ جلوی چسبوندن آکهی رو دیوار خونه ها رو گرفتین ؟ با حق حساب گرفتن ها مقابله کردین ؟
Canada
ناشناس
۱۹:۳۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
وانتی با بلندگو در خیابان ها ، دیوار کوچه ها پر از آگهی ، جمعه هایی که در آن با صدای کلنگ و فرز از خواب بیدار میشوید. دست فروشانی که از خود شهرداری هستند و سربلند فعالیت میکنند در حالی که بقیه به سرعت جمع آوری میشوند. عوارضی که پرداخت میکنیم بخاطر همین امکانات است ؟
Canada
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
مظلوم ترین مردم هستیم که آسایش و اعصابمون قربانی سود جویی یک عده شده . آسایشی که ساده ترین حق هر انسان هست.
واقعا کاری داره جمع کردن وانتی ها ؟ وقا کاری داره ممنوع کردن ساخت و ساز تو روز تعطیل ؟ نه کاری نداره ولی شهرداری برخورد نمیکنه چون حق حساب میگیرن از این اصناف.
Canada
ناشناس
۱۸:۲۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
دلیل اینکه برخورد با اصناف مخل آسایش نمیشه این نیست که نمیتونن بلکه چون خود شهرداری تو سود اینها شریکه کاری نمیکنن.
وانتی رو اعصاب مردم . ساخت و ساز روز تعطیل و ...
Canada
سحر
۱۸:۱۴ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
اعصاب مردم خورد شده از وانتی و شهرداری رسیدگی نمیکنه همونطور که ساخت و ساز روز تعطیل رو رسیدگی نمیکنه. اکر بخواهند یک روزه میتونن جمع کنن ولی نمیکنن چون خودشون سود میبرن از وانتی ها وساخت ساز ها. میدونید ببشتر کشور ها ایجاد هرگونه آلودگی صوتی روز تعطیل ممنوعه ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰
روزی 100تومن میدن شهرداری اونم تو ترازو تو پاچه ملت میکنن حالا فکر کنید دوزار ارزون میخرید.10کیلو بخر 9کیلو ببر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۴ ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
امروز 21 ماه رمضون روز تعطیل در حال استراحت هندونه فروش از ساعت 4 تا5/30صداشو انداخته بود سرش داشت پول حلال بدست میاورد معنی پول حلالم فهمیدیم
United States of America
ناشناس
۱۶:۲۰ ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
اعدام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
لعنت بهتون که با سر و صدا روان مردم رو بهم ریختین تورو خدا یه قانونی بذارین جمع کنین این وانتی ها رو
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۱:۴۴ ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
نیرو انتظامی، شهرداری و قوه قضاییه باید در جلسات مشترک به این موضوع رسیدگی کنند
Canada
ناشناس
۱۸:۴۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
فقط جایی رسیدگی میشه که برا خودشون سود داشته باشه.
United States of America
ناشناس
۱۰:۲۲ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
تا میاییم ی جا رو دست بزاریم روش درست کنیم طرف میگه مدیر فلان جا اختلاس کرده برم دزدی و ازین صحبتا عوام فریبانه ،ولی نمیگه مملکت از چیزای کوچک ک درست شه رشد میکنه از اگاهی از حقوق شهروندی از اینکه نباید با بلندگو عربده بزنی تو خیابون نباید با موتور از پیاده رو رد شی دوبل پارک نکنی هروقت اینارو یاد گرفتیم اون مدیر هم اختلاس نمیکنه .و نکته بعد نمیگم کانادا همین ترکیه بغل خومون شاخ اینستا شرط بست هندونه بفروشه با ماشینش هنوز نگفته بود هندونه پلیس رسید جریمش کرد ترکیه هم بیکار داره لیر ب شدت سقوط کرده وضع توریست اسفناکه ولی قانون داره طرف نمیگه یا دزدی یا عربده کشی با وانت تو خیابونا.ک همین عربده کشی تو خیابون جور دیگه ای از دزدیه هم روحی هم مالی ک دوستان تو کامنتا بهش اشاره کردن کافیه برن تو خونه طرف و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
دزدی 1000مدل هست همین وانتیا هم یک مدلشونن.اون استادی ک گفته ماهی ی میلیون با وانت درامد دارم مطمئن باش بقیشو دزدی میکنی چون ی میلیون پول بنزینتم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۵ ۲۶ فروردين ۱۴۰۰
ی سماور داشتم تو دیوارفروختم 600تومن اینا ک لقمه نون حلال میخوان دربیارن و ازصبح تا شب آلودگی ایجاد میکنن قیمت دادن صد تومن.میوه خریدم نیم کیلو از سه کیلو کم بود نیم کیلو هم خراب و له.اینا نه تنها حلال درنمیارن از صدتا حرام بدترن.شما نگاه کنید ی وانت روزی 20لیتر بنزین مصرف میکنه دوتا ادم هم نشستن از صبح فقط دارن خونه ها مردم دید میزنن باروانتم فوقش دو کیلو آهن قراضه خودتون فکر کنید این شد خرج طرف؟خرج طرف از راهای دیگه مثل مواد و دزدی بدست میاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۲۱ فروردين ۱۴۰۰
همینایی که اینجا دارن به این کاسبای وانتی بیچاره که تو گرما تو سرما دارن جون میکنن . باید عرض کنم که تو مملکتی که ی مدیر ماهی 40 میلیون حقوق بگیره و ی کارگر ماهی 800 هزار تومان . من بد بخت وانتی دوره گرد باید 10 تا وانت داشته باشم که بتونم ماهی 10 میلیون در بیارم که حداقل یک1 چهارم آسایش اون مدیر بی کفایت و بی مسعولیت و داشته باشم
صبح که بیدار میشی بسم الله پول گاز آب تلفن برق ....
مرغ و گوشت و .... از سر سفره که حذف شده الحمدلله
بخدا قسم شاید سالی یک بار من نتونم واس زن و بچم گوشت قرمز بخرم
خودم با سیلی صورتم و سرخ میکنم و...
یکم خجالت بکشین اونایی که دم از انسانیت میزنید و بعد واسه
کسی که نون حلال در میاره و ... تهمت های ناروا میزنید
بس کنید تو رو خدا
یکم فکر کنید بعد حرف بزنید
Canada
ناشناس
۱۸:۱۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
مردم آزار هستید و نون حلال نمیخورین
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۱:۱۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
ایجاد آلودگی صوتی به هر نحوی جرم بزرگیست. مناطق مسکونی و روح و روان مردم محل کسب شما نیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۸ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰
بابا ب خدا روانی شدیم آسایش نداریم همه تو این مملکت مشکل دارن ولی دلیل به مزاحمت نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۰:۴۰ ۰۱ اسفند ۱۳۹۹
اون عزیزی که میگه این ها برن دزدی کنن.من هم بی کارم وانت هم ندارم پس من دیگه باید صد در صد دزدی کنم؟عزیز من چرا غیر منطقی حرف میزنید.من بیکار و بچه ای که به زور خوابیده شده و بیماری که تو خونه به زور قرص خوابیده و اون ادم شب کاری که صبح میخواد بخوابه چه گناهی کرده دو دقیقه خودتو جا اونا گذاشتی من از مشکلات ،مشکلت اعصاب گرفتمه این صدا ها عصبیم میکنه.من با این همه مشکلات نیاز دارم تو خونه خودم احساس ارامش داشته باشم یا نه؟انشاالله تمام این بلاها سرتون بیاد ببینم باز دفاع میکنید.یا دنبال حقوق شهروندی خودتون میرید بعدش.تصور کن یه بچه به زور بخوابونی همین که خوابید یکی بگه اهن کهنه پلاستیک رویی مس خریداریم پشت سرهم بگه.بچه یه دفع بپره شروع کنه به گریه کردن.ببینم باز هم میگی برن دزدی کنن.عزیز من مگه دزدی از دیوار مردم بالا رفتن هست فقط همین که ارامش یک انسان رو ببری دزدی حساب میشه.
Iran (Islamic Republic of)
پریا
۱۰:۰۱ ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
حتی آسایش محیطی هم برامون آرزو بشه؟؟؟ آدم از چندتا چیز باید بناله تو این خراب شده؟؟ مگه خیلی سخته یه قانون بذارن که وانتیا رو از تردد توی کوچه ها منع کنه و براشون جریمه داشته باشه!؟ بابا دیوانه شدیم، از ۹.۵ صبح تا بوق صدای این تو گوشمونه، الانم که هوا خوبه پنجره ها رو باز میذاریم پدرمونو درآوردن با صدای بلند! اغلب دو نفری هم میشینن تو وانت یکی میرونه یکی صدای بلند داد میزنه تو بلند گو!
Canada
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
مطمن باشد خودشون هم از سود وانتی ها دارن درصدی میگیرن وگرنه کاری نداره جمع کردن اینها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۰۴ دی ۱۳۹۹
تو نظرات خوندم طرف گفته حتما باید دزدی کنن این کارو میکنن گیر ندید بهشون در جواب بگم میوه فروشا کم میفروشن ترازوشون خرابه اگر این دزدی نیس چیه؟وانت سمسارا راه بده شب میان خونه طرف خالی میکنن این دزدی نیس پس چیه؟اگر طرف ببرتشون تو خونش اگر پیر باشه زن باشه تنها باشه ک هیچی فاتحش خوندس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۹
تو رو خدا اینا رو جمع آوری کنیدمردم آسایش میخان نمیزارن استراحت کنیم هردقیقه یکی میاد روانی شدیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۰ ۱۰ آذر ۱۳۹۹
لطفا برخورد شود،،توروخدا،،اعصابمون از دست این وانت بارها با بلند گوهای گوشخراششان خرد وخمیر شده است..پس ماده ۹۲ قانون چیه؟؟چرا برخورد نمیشه با آلودگی صوتی،،شرق تهران،محله نیرو هوایی
United States of America
احسان
۲۳:۵۵ ۲۴ آبان ۱۳۹۹
من موندم بعضی ها نظر میدن که دارند امرار معاش میکنند ببخشید غلط کردن که با صدای نکرشون برن روی ذهن و فکر ما که میخوان پول در بیارند ، میگن برن دزدی کنند خوبه ؟ این کار فرقی با دزدی نداره حتی بدتر از دزدی هست
Iran (Islamic Republic of)
ایمان محمدی
۱۷:۵۲ ۲۲ آبان ۱۳۹۹
متاسفاته شهرداری جز حرف زدن کاری بلد نیست. می تونم به جرات بگم که شهرداری تهران نالایق ترین مدیران ایران رو داره طوری که این افراد حتی عرضه جمع کردن وانت های دستفروش رو هم ندارند چه برسه یه حل مشکلات عمده شهر. واقعا جز تاسف خوردن به حال این مدیرا کاری نمیشه کرد.
Canada
ناشناس
۱۸:۲۰ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
دوست عزیز شهرداری خوب هم کار بلده. جمع آوری نمیکنه چون خودش تو این کار حق حساب میگیره
Canada
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
عرضه دارن حوب هم دارن اکر کاری نمیکنن بخاطر اینه که سود میبرن ازش. بارها دیدم میرن کنار دستفروش و حق حساب میگرن
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
هادی
۱۳:۳۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
لطفا برخورد بسود میانگین هر ۵ دقیقه یکی رد میشه ،اکثرا هم پلاک شهرستان هستن ، باور کنید اینها امنیت محله ها رو هم بهم میزنن چون شب ها تو ماشین میخوابن و صبح تا شب کوچه و تردد ها رو دید میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۹
با امدن شهردار جدیداز اسفند۹۷در منطقه۸این منطقه جز بدترین مناطق شهرداری میباشد جولان وانتیهای سمسار و میوه فروش در خیابانهای هفت حوض و نارمک از تردد اتوبوسهای بی ارتی هم زیادتر شده .فساد و رشوه گیری در این منطقه بیداد میکنه و معربان علنی از وانتیها رشوه میگیره بازرسی و خود شهردار هم در جریان هستند و کاری انجام نمیدهند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۱ ۲۶ شهريور ۱۳۹۹
سرقت تجاوز ب عنف هم جز پرونده این اساتید وانتی هست.بعد چ استدلالی هست ک چون کار نداره باید برا بقیه ازار و اذیت فراهم کنه هرکی کار نداره باید مزاحم بقیه بشه و با ی بلندگو تو خیابون
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۱:۴۳ ۰۶ تير ۱۳۹۹
این کار دزدی است.
دزدی از آرامش مردم.
مسئولان شهرداری فاسدند.
نشستن داخل وانت گازسوز و دور زدن درون شهر و ایجاد صدای بلند کار کردن نیست.
مشکل از خودتان است که کاهلید.
این همه کار، ایزوگام سقف، نقاشی، تعویض روغنی، نصب کابینت، نصب کاغذ دیواری، شاگرد بنگاهی..
اما نه، شما دنبال کسب درآمد میلیونی از راه دزدی از اعصاب مردم بی پناه هستید.
شما همین الان هم دزدید.
مشتی حرام خور.
نفرین خلق بر شما و مسئولانی که باعث به وجود آمدن شمایند.
Iran (Islamic Republic of)
ميلاد
۲۱:۳۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
حتما باید دزدی کنن تا خوب بشن، با اجازه شما من با دوتا لیسانس شدم این کاره اگرم 20 میلیون درامد داشت حالا یه شاسی زیر پام بود نه اینکه بزور میتونم اجاره خونم بدم
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
به نظر وانتی ها به شهرداری و یا حداقل ماموران شهرداری حق حساب میدهند که به این راحتی آرامش مردم را سلب میکنند، ولی باید توجه کرد که آلوذگی صوتی خیلی بدتر از آلودگی هوا است، آلودگی هوا فقط جسم را تحت تاثیر قرار میدهد، در حالی که آلودگی صوتی هم عوارض جسمی و همم عوارض روانی دارد. شهرداری دنبال سود خود است، مردم خودشان لطف کنند با اتحاد و نه گفتن به این افراد که بسیاری ناآگاهند از آسیبی که به مردم وارد میکنند، این مشکل را حل کنند، همه مدیون هستند در قبال افرادی که آسیب می لینند.
Canada
ناشناس
۱۸:۴۷ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
به خود شهرداری حق حساب میرسه. بالاتر از مامور هست.
Iran (Islamic Republic of)
خان
۱۵:۴۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
اینجا مشهد هر منطقه رو تقسیم بندی وبه تعداد معدودی داده شده وهر وانت سر ساعت مخصوص به محله ها می ایند ودر سازمان میادین مشهد سازماندهی میشوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
این وانت بارها راکه میگید در اثر گرونی و .....سرمایه هاشون را از دست دادند وبرای امرار معاش خود خانوادشون دارن تلاش میکنند
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۱۵:۰۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
من مادر پیرم از همین ها وسایل میخره
نميتونه بره توی خیابان
شاید بعضی ها خیلی سود کنند اما اکثرشون گمون کنم اینجوری نیستند.
این کار قدیم هم بوده اگر هم شهرداری ميخواد دخالت کنه خواهشا نون کسی رو نبره و سامان دهی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
شهروند
۱۱:۳۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
منم مادر پیر دارم ولی هیچوقت از اینا خرید نمیکنه، و صدای این وانت بار ها همیشه آزارش میده. بعدش شما یا فرزندان دیگه میتونید خرید های مادرتان رو مثل من انجام بدی.
Iran (Islamic Republic of)
!!
۱۵:۰۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
با این وانت های سمساری ، باید برخورد جدی بشه ! هیچ روز تعطیلی ندارن ! واقعا اعصاب خرد کن هستن !!
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۵:۰۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
بغیر از مسافرکشی با موتور / و میوه فروشی وانت / گل فروشی پشت چراغ قرمز // خرید ضایعات هم از همون ایجاد اشتغال برای جوانان میباشد
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۴:۲۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
اره دقیقا منم بارها به این فکر افتادم چرا با اینا برخورد نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
چجوریه که دستمزد این راننده هایی که از صبح تا شب تو خیابون ها کار میکنن و ماهانه ۲۰میلیون درمیارن رو رسانه ای کردین دستمزد اون مفسد هایی رو خوابیدن خونه و هرنیم ساعت ۲۰میلیون درمیارن رو رسانه ای نمیکنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
خب چیکار کنن برن اختلاس کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
باز شرف داره به دزدی و اختلاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۰۹ دی ۱۴۰۰
اتفاقا اینا روان مردم رو داغون کردن با سروصدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
شهرداری مسئول است؟ جوک میگویید؟ مگر شهرداری های بی کفایت مناطق توان انجام این امور را دارند؟ اگر تا کنون مواجهه شهرداری با این وانتی های سیار را دیده یا شنیده اید لطفا اعلام کنید تا بنده برخیزم و برایشان یک کف مرتب بزنم.
Canada
ناشناس
۱۸:۵۳ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
کوچکترین تغییر که بخواهی تو نمای خونه بدی دو دقیقه بعد مامور شهرداری بالا سرت میاد میگه چی کار داری میکنی اونوقت شما میگی کفایت و توان ندارن ؟ خوب هم میتونن اگه کاری نمیکنن بخاطر حق حسابیه که از این اصناف میگیرن.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۱۳:۳۸ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
واقعا راست میگه ما خیلی میان واقعا آسایش نداریم می خوایم استراحت کنیم صدا شون میاد می خواهیم غذا بخوریم صدا شون میاد بلندگو هاشون ماشاالله صداش تا چند کوچه اون بر تر میرن
با اینکه واقعا شغلی نیست که انجام بدن ولی اگه این کار رو میکنند به اندازه که مزاحم آسایش مردم بشند نه شغل خودشون کساد بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
نه واقعا دمشون گرم دارن امرار معاش میکنن، اگه این کارم نکنن باید برن دزدی
Canada
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
امرار معاش به چه قیمت ؟ به قیمت خورد کردن اعصاب مردم ؟ اینو نمیگی که کسی که اعصابش خورد شده کارایی خودشو سر کار از دست میده و کارشو از دست میده ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۶ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
در آمد بالا بدون هیچگونه عوارض ومالیات خیلی ها رو وسوسه کرده که با سر وصدا وآلودگی صوتی رو اعصاب مردم تو این ایام قرنطینه راه برن باید شهرداریها تو سراسر ایران فکری براشون کنن لا اقل ساعت کاری داشته باشن نه هر موقع خواستن داد وبیداد راه بندازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردم نیاز به آرامش دارند ،به اسم نون درآوردن بعضی آدمای بی ملاحظه ،خیلی از حقوق انسانی رو زیر پا میگذارند ،باید با قوانین به روز نهادهای مربوط از حق الناس دفاع کنند.
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۱۵:۱۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
این همه توی فضای مجازی هستی اونها مزاحم آسایش شما نیستن بعدش اینها مزاحم آسایش شما هستن؟؟؟
یه ماشینی میاد روزیش رو دربیاره دنبال یه لقمه نون حلال هستش.
United States of America
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
روزی دوبار از محله ما عبور میکنند .نه خیلی هم مزاحم نیستند .
Canada
ناشناس
۱۸:۵۶ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰
شاید محله شما خارج از ایرانه. من سید خندان ام روزی ۲۳ بار مینیموم وانتی رد میشه.
-
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
صرف نظر از مزاحمت برای مردم..توزیع مواد مخدروچوب زنی برای سرقت..ازهنرهای دیگرشان است
هرچند عده ای ازاین بندگان خدا هم راهی جز همین کار برای امرار معاش ندارند..
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۱۵:۱۴ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
اکثرا دنبال یه لقمه نون حلال هستن.
نباید همشون رو اینجوری تهمت بزنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
مگه شغلی هست که این بندگان خدا خرج زن و بچه هاشونو در بیاورند باز خوبه ماشین از دیوار کسی بالا نمی‌زند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۱ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
مردم اعصاب ندارند . با دوریشتر زلزله ایست تنفسی و قلبی و داغدار میشوند .
مردم مریض دارند .
با بلند گو بلایی به سر ما می آورند که تمام اعضای بدن ما تا دوساعت میلرزد .
با دو یا سه وانت همزمان ما به جهنم مزاحم کار خودشان میشوند .
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۴۷ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
باید این اعصاب خوردها رو جمع کرد از سطح شهر،ما دیگه روانی شدیم از صدایِ بلندگوهاشون بخدا قسم