امام جمعه بروجرد گفت: مسئولان لرستان به وضعیت افزایش اجاره بهای مسکن در استان رسیدگی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حجت الاسلام علی حسینی امام جمعه بروجرد اظهارداشت: اگر بخواهیم به فرمایشات رهبر معظم انقلاب جامه عمل بپوشانیم هیچ مشکلی در مسیر تولید نخواهیم داشت البته رسیدن به چنین جایگاهی مگر با کار و تلاش در بخش کشاورزی، صنعت و تجارت میسر نمی‌شود.

او افزود: با جلوگیری از ورود کالا‌های قاچاق، نظارت بر بازار داخلی و حمایت تولید کننده می‌توان به تمام اهداف و رهنمود‌هایی که امام عزیز به عنوان راهکار کارشناسانه اعلام فرموده اند دست یافت.

امام جمعه شهرستان بروجرد عنوان کرد: متاسفانه جهاد کشاورزی آن گونه که باید از کشاورز داخلی حمایت نمی‌کند و همین امر سبب شده تا روز به روز نرخ بیکاری افزایش یافته و ارزش محصول کشاورز نیز پایین بیاید و این به معنی ضربه به اقتصاد خودمان است.

او بیان کرد: درحال حاضر که در شرایط سخت و بدی هستیم تعدادی نیز به خاطر وجود ویروس کرونا بیکار شده‌اند که این افراد نیاز به حمایت دارند. اجازه ندهیم بیکاری تولیدات را تعطیل کند چرا که بیکاری مشکلات و معضلات زیادی به همراه دارد.

حسینی خاطر نشان کرد: مسئولان برای اعطای تسهیلات و موافقت نامه‌های اصولی نباید اینقدر تولید کننده را معطل کنند، متاسفانه دیده شده گاهی اوقات اینقدر سخت می‌گیرند که شخص دلسرد شده و بعد طی کردن دو سال از این اداره به آن اداره پشیمان می‌شود و این اصلا خوب نیست.

او تاکید کرد: اعطای تسهیلات به تولید کنندگان خیلی مهم است، ولی باید در کنار این کار بازاریابی نیز صورت پذیرد، در این مورد جهاد کشاورزی و اداره صنعت، معدن و تجارت می‌توانند کمک کرده و برای تولید کننده خریدار مناسب پیدا کنند نه این که از کشاورز و تولید کننده حمایت نکرده تا محصولش از بین برود این یعنی بیکاری و بیکاری تبعات خودش را دارد.

امام جمعه بروجرد با اشاره به نقش مسئولان در تولید انبوه و صادرات گفت: اگر نظارت درست و به موقع باشد حتی می‌توان بخشی از تولیدات را صادر کرد در این مورد حرف زیاد زده شده، ولی مشکل ما این است که عمل نداریم. نباید اجازه دهیم قاچاق کالا جلوی تولید داخلی را بگیرد این کار کشاورز را زمین‌گیر می‌کند.

او اظهارداشت: مشکل اصلی ما این است که مدیر جهادی کم داریم، فقط برخی از مدیر بودن ساعت زدنش را می‌دانند این که ساعت کاری را پر کنند و بروند، دغدغه برای حل مشکل مردم نیاز است و البته نظارت هم لازم است و باید این نظارت بیشتر شود نه این که هرکس هرکاری دوست دارد انجام دهد.

حسینی افزود: برای کار خوب انجام دادن دو چیز نیاز است یکی تعهد و دیگری مسئولیت پذیری اگر این‌ها نباشد وضعیت می‌شود همین که الان متاسفانه با آمار بالای بیکاری مواجه هستیم، این مشکل باید حل شود.

او در رابطه با همکاری بین صاحبخانه‌ها و مستاجران نیز در شرایط فعلی عنوان کرد: بسیاری از کارگران بیکار مستاجر هم هستند که باید به این مورد هم رسیدگی شود و مسئولان ورود کنند، البته ما صاحبخانه‌های با انصاف و متدین زیاد داریم که شرایط را درک کرده و از مستاجر خود حمایت کرده‌اند طرف صحبتم با دیگر عزیزان است که کمک حال همسایه و مستاجر خودشان باشد شرایط بد بالاخره تمام می‌شود، پس کنار هم باشیم و به دادهم برسیم و بخواهیم که خداوند همه ما را هدایت کند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.