در حالی که آمار مبتلایان به کرونا در برزیل به شدت افزایش پیدا کرده است، رئیس‌جمهور این کشور بار دیگر از تدابیر برای جلوگیری از شیوع این ویروس انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، در حالی که شمار قربانیان کرونا در برزیل از مرز ۱۵ هزار نفر فراتر رفته است، ژایر بولسونارو، رئیس جمهور این کشور، روز شنبه بار دیگر از تدابیر قرنطینه انتقاد کرد.

او در توئیتی نوشت: «بیکاری، گرسنگی و فقر آینده کسانی است که از استبداد قرنطینه کامل حمایت می‌کنند».

برزیل با دست‌کم ۲۳۳ هزار و ۱۴۲ مبتلا و ۱۵ هزار و ۶۳۳ قربانی، در حال حاضر چهارمین کشور جهان به لحاظ میزان آلودگی به ویروس کروناست. اما کارشناسان بر این باورند که به علت نبود تست‌های کافی، موارد مبتلا ممکن است حتی ۱۵ برابر این تعداد باشد.

بولسونارو با استدلال‌های اقتصادی موافق «بازگشت به اوضاع عادی» است.

او همچنین روز شنبه ویدیویی چهار دقیقه‌ای را با عنوان «چگونه به رؤیای ایمنی دست یابیم» در توئیتی منتشر کرد. در تصاویر این ویدیو، مردی ناشناس که خود را پزشک معرفی کرد گفت: «آنچه مشخص می‌کند فردی در برابر ابتلا به کرونا زنده می‌ماند یا می‌میرد، ایمنی آن فرد است».

این پزشک گفت: «آنچه مهم است توانایی حمله ویروس نیست بلکه شکننده بودن بدن هر فرد است».

دیوان عالی فدرال برزیل از تلاش گروهی از وکلا برای به جریان انداختن پرونده استیضاح رئیس‌جمهور این کشور در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا  خبر داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار