رئیس‌جمهور آمریکا که گفته است از این پس فقط ۱۰ درصد از حجم سابق کمک‌های این کشور به سازمان جهانی بهداشت را می‌پردازد، از میزان کمک‌های چین به سازمان‌های بین‌المللی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در پیامی توئیتری به انتقاد از چین پرداخت و نوشت این کشور حجم کمک بسیار کمی به سازمان‌های بین‌المللی می‌پردازد.

او در توئیت خود نوشت: «چرا چین به مدت چند دهه و با جمعیتی بسیار بیشتر از ما، حجم کمک بسیار اندکی به سازمان جهانی بهداشت، سازمان ملل و بدتر از همه، سازمان تجارت جهانی دارد، جایی که در آن «کشور در حال توسعه» تلقی می‌شود.»

پیش از این هم رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی در واکنش به صحبت‌های «لو دابز»، مجری شبکه خبری فاکس بیزینس، درباره از سرگیری بخشی از کمک آمریکا به سازمان جهانی بهداشت نوشت: لو، این تنها یکی از مفاهیم بی‌شماری است که تحت بررسی است و ما ۱۰ درصد از آنچه را که سال‌ها پرداخت کرده‌ایم خواهیم پرداخت و این مبلغ بسیار کمتری است از آنچه که چین پرداخت می‌کند. تصمیم نهایی گرفته نشده است. همه کمک‌ها مسدود است. متشکرم.

دیروز دولت آمریکا، که پیشتر گفته بود کمک‌های خود به سازمان جهانی بهداشت را قطع می‌کند، اعلام کرد هم‌اکنون قصد دارد بخشی از کمک خود به این سازمان را مجددا برقرار کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار