نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی گفت درخواست آمریکا برای دسترسی به آزمایشگاه ووهان در چین با مخالفت این کشور با کنوانسیون تسلیحات بیولوژیک، در تضاد است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی، در پیامی توییتری اعلام کرد آمریکا درخواست کرده است چین اجازه دسترسی به آزمایشگاه ووهان را در اختیارش بگذارد که این درخواست با مخالفت این کشور با کنوانسیون منع گسترش تسلیحات بیولوژیک، در تضاد است.

اولیانوف در این پیام تاکید کرد: «نباید فراموش کنیم این آمریکا بود که ۲۰ سال پیش، از اتخاذ پروتکل به کنوانسیون تسلیحات بیولوژیک ممانعت به عمل آورد، چیزی که شامل رژیم بازرسی‌های سرزده بود.»

نماینده روسیه اعلام کرد که موضع آمریکا درباره این بازرسی‌ها هنوز هیچ تغییری نکرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۰:۲۹ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
جناب آقای میخائیل الیانوف: دقت داشته باشید که ایالات متحده آمریکا خود اولین کشور در حوزه ساخت سلاحهای غیرمتعارف و ممنوعه میباشد مثلاً: اولین کشوری است که از بمب اتمی علیه ژاپن استفاده کرد و با ساخت انواع سلاحهای میکروبی و بیولوژیک در انواع جنگ هائی که با بهانه های واهی و عبث با ائتلاف متحدان سنتی خودش در اقصی نقاط جهان براه می اندازد چنان خاک و آب را آلوده میکنند که پس از گذشت چندین دهه نسل های معیوب و ناقص الخلقه متولد میشوند(عراق-افغانستان-لبنان-فلسطین-یمن) حال چگونه اینگونه ادعائی را دارد؟ در تمام پایگاههای ارتش سنتکام آمریکا چنین تسلیحاتی حفظ و نگهداری میشوند از کجا معلوم نقاطی که محل انبار مهمات و زاقه مهمات ارتش سنتکام بود و توسط محور مقاومت انهدام گردید و زخمی هایش در تمام نقاط و بیمارستانهای دنیا جهت معالجه فرستاده شدند آلوده به میکروب و یا ویروس کرونا نبودند؟ ناوهای هواپیمابر اقیانوس پیمای آمریکائی که با خشکیها نزدیکی و تماس نداشتند چگونه؟ دارای مبتلایان تعداد بالای این ویروس هستند؟ ناو گروه های متحدان آمریکا نیز همینطور.......
آخرین اخبار