مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند گفت: فرهنگ‌سازی در میان جامعه بهترین راه مبارزه با کرونا است و این امر باید توسط مدیران روابط عمومی ادارات و رسانه‌ها انجام شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،رضا مردانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد اروند دیروز در نشست مدیران روابط عمومی  ادارات خرمشهر در سالن اجتماعات شهرداری  این شهرستان  برگزار سد گفت: شیوع ویروس کرونا به یکی از دغدعه های مهم مردم و مسوولان در کشور تبدیل شده و در این میان فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی شفاف توسط روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها نقش موثری در مهار و قطع زنجیره این ویروس دارد.

او اطلاع رسانی از طریق فضای مجازی و شبکه های اجتماعی را از عوامل موثر در کنترل بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: آموزش‌های فرهنگی در بین مردم همچون کاهش دید و بازدید، رعایت فاصله‌گذاری و استفاده از ماسک و دستکش  باید به عادت‌های روزانه تبدیل  شود در غیر این صورت تلاش همه مسئولان دست اندرکار بی نتیجه خواهد ماند.

داود دارابی شهردار خرمشهر نیز در این نشست گفت: یکی از کارهایی که باید امروز انجام دهیم اطلاع رسانی دقیق در خصوص خطر ویروس کرونا به مردم است.

او روابط عمومی‌ها را سفیر پیام رسانی مبارزه با ویروس کرونا عنوان کرد و افزود: آمار مبتلایان در شهرستان‌های خرمشهر و آبادان شرایط خاصی پیدا کرده لذا به عنوان مدیر بحران شهر این درخواست را از همه روابط عمومی‌ها دارم  که مردم را به آستانه هوشیاری برسانید.

شهردار خرمشهرادامه داد: ویروس هراسی در جامعه باید ادامه یابد تا زمانی که بتوانیم زنجیره انتقال این ویروس را قطع کنیم.

نیما رحیم‌پور مسئول روابط شهرداری خرمشهر هم یکی از وظایف روابط عمومی‌ها در این مقطع زمانی را  مدیریت بحران کرونا بیان کرد و گفت: مدیریت بحران همراه با کار علمی، شناسایی راه‌های مقابله و هشدارهای لازم برای مبارزه با این ویروس است.

او ارتباط با رسانه‌ها را یکی از عوامل موفق در پیشبرد اهداف روابط عمومی‌ها دانست و تصریح کرد: روابط عمومی‌ها باید بتوانند از ظرفیت رسانه‌ها برای مبارزه و مقابله با بحران ویروس کرونا به نحو مطلوب استفاده کنند.

بهاره بچاری معاون مرکز بهداشت خرمشهر نیز مدیریت بازارها و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی را در قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا مهم بیان کرد و گفت: متاسفانه  دلیل افزایش آمار کرونا در خرمشهر نبود باورهاست و مردم خطر این ویروس را هنوز باور ندارند لذا بازارها با توجه به فرارسیدن عید فطر و خرید عید باید کنترل شود.

او افزود: غربالگری و امکان تست دادن در سطح کل جامعه امکان پذیر نیست و قطعا برخی افراد ناقل بیماری کرونا می‌توانند چندین نفر را مبتلا کنند لذا باید برای کنترل و قطع زنجیره این بیماری چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.