مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه بااشاره به اجرای طرح اقدام ملی مسکن گفت : برای ساخت هر واحد مسکونی در بافت فرسوده شهر کرمانشاه ۱۶۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛مسعود شریفی مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت : این تسهیلات به واحد‌هایی داده می‌شود که در طرح اقدام ملی مسکن نام نویسی کرده باشند.

او با اشاره به پرداخت تسهیلات ویژه برای ساخت و ساز طرح اقدام ملی مسکن در بافت فرسوده گفت : به غیر از مرکز استان تسهیلات برای ساخت و ساز برای هر واحد در بافت فرسوده ۱۴۰ میلیون تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه افزود: تسهیلات پرداختی برای هر واحد در طرح اقدام ملی مسکن خارج از بافت فرسوده ۱۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

شریفی،گفت: در طرح اقدام ملی مسکن برای تامین زمین به صورت فروش اقساطی ۹۹ ساله به متقاضیان اقدام می‌شود.

او با اشاره به دیگر امتیازات ارایه شده در طرح اقدام ملی مسکن گفت: هزینه صدور مجوز‌های لازم برای ساخت و ساز در این طرح تخفیف ۵۰ درصدی خواهند گرفت.

مدیرکل مسکن و شهرسازی کرمانشاه افزود: تاکنون بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به منظور انبوه سازی در طرح اقدام ملی مسکن در استان اعلام آمادگی کرده اند.

شریفی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اقدامات اولیه برای ساخت واحد‌های مسکونی در کرمانشاه را آغاز کرده اند و بنیاد مستضعفان نیز به زودی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

او ادامه داد: در راستای اجرای طرح اقدام ملی مسکن در کرمانشاه تاکنون تفاهم نامه‌هایی با وزارتخانه‌های دفاع، آموزش و پرورش و صمت برای ساخت واحد‌های موردنیاز پرسنل امضا کرده ایم.

مدیرکل راه و شهرسازی کرمانشاه گفت: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز در این طرح دیده شده است که به صورت ویژه در کرمانشاه دنبال می‌شود.

شریفی،افزود: در طرح اقدام ملی مسکن بیش از ۱۲ هزار واحد مسکونی سهمیه کرمانشاه است که از این تعداد هفت هزار واحد در زمین‌های دولتی و پنج هزار واحد در زمین‌های بخش خصوصی احداث می‌شود.

او ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده به زودی روند احداث ۹ هزار واحد از واحد‌های اقدام ملی مسکن امسال آغاز خواهد شد.

مدیرکل راه و شهر سازی با اشاره به اضافه شدن ۳۴۰ هکتار از زمین دولتی به محدوده شهر کرمانشاه گفت: این زمین‌ها به منظور ساخت و ساز در طرح اقدام ملی مسکن به کارگیری می‌شود.

شریفی با اشاره به اینکه افرادی که در سامانه وزارت راه و شهرسازی برای طرح اقدام ملی نام نویسی کرده اند متقاضی واحد‌ها هستند، گفت: حضور بخش خصوصی در ساخت و ساز این طرح، با توجه به تضمینی بودن مشتریان سودآور خواهد بود.

 

 

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.