چاقی زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌هایی است که فرد را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به کرونا قرار می‌دهد.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،چاقی زمینه‌ساز بسیاری از بیماری‌هایی است که، فرد را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به عوارض ناشی از کرونا قرار می‌دهد.  در حالی که دنیا درگیر شیوع همگانی بیماری کووید ۱۹ است و حتی دیدار‌ها و مراودات روزمره جامعه هم تحت‌تاثیر این ماجرا محدود شده‌است، این مجموعه نگران تماس بیماران خود ازجمله افراد مبتلا به چاقی و سایر بیماری‌های مزمن شدید بوده و به‌شدت دغدغه افرادی را دارد که خود یا اعضای خانواده آن‌ها تحت‌تاثیر این بیماری‌ها قرار دارند.

مسئولین در راستا وظایف اجتماعی خود، متعهد هستند تا اطمینان یابند که تمامی دارو‌ها و محصولات پزشکی بدون وقفه در دسترس بیماران قرار می‌گیرد و لذا تمام تلاش خود را انجام‌می‌دهند تا با پشتیبانی از دولت، مراجع بهداشت و سلامت و انجمن‌های مربوطه به عرضه تجهیزات درمانی، ارائه مهارت‌ها و امکانات تحقیقی یاری رسانده و به رفع نگرانی‌ها درباره سطح دسترسی به دارو‌ها کمک کند.

افراد مبتلا به دیابت کنترل نشده، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، اختلالات ریوی و بیماران مبتلا به چاقی با بیماری‌های مرتبط با آن همواره بیشتر از دیگران در معرض بیماری‌ها قرار دارند و در مورد کرونا هم همین‌طور است. چاقی که خود زمینه‌ساز بسیاری از این بیماری‌هاست می‌تواند از ریسک‌فاکتور‌های نتایج وخیم‌تر در افراد مبتلا به کووید ۱۹ باشد.


بیشتر بخوانید:

ویروس کرونا؛ با گرم شدن هوا از بین می رود؟

آیا ویروس کرونا با شروع فصل گرما از بین می‌رود؟

ویروس کرونا؛ آیا با شروع فصل گرما شیوع کرونا کمتر می‌شود؟

ویروس کرونا؛ بارش باران می‌تواند منجر به افزایش انتقال شود؟

تأثیر تغییرات دمای هوا بر شیوع ویروس کرونا هنوز برای محققان مشخص نیست


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار