امنیت ملی افغانستان: طالبان، داعش و دیگر گروه های تروریستی هیچ تفاوتی با هم ندارند

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که طالبان، داعش و دیگر گروه های تروریستی که در افغانستان فعالیت می کنند، هیچ گونه تفاوتی با هم ندارند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، شورای امنیت ملی افغانستان در واکنش به اظهارات خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان درباره حملات تروریستی اخیر در کابل و ننگرهار اعلام کرد: توقع افغانستان از شرکا و متحدینش این است تا به مخالفین و تروریست هایی که به گونه روزمره غیرنظامیان را در افغانستان می کشند برائت ندهند.

جاوید فیصل، سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان امروز (شنبه ۲۷ ثور/ اردیبهشت) در یک نشست خبری گفت: طالبان، داعش و دیگر گروه های تروریستی که در افغانستان فعالیت می کنند، هیچ گونه تفاوتی با هم ندارند؛ آن ها به گونه مشترک ضد مردم افغانستان حمله می کنند.

فیصل تاکید کرد: آنها وحشت خلق کرده و وحشی هستند؛ نباید القاب خوب و بد برای آنان استفاده شود؛ همه آنها تروریست هستند و باید به دید تروریست نگاه شوند.

سخنگوی شورای امنیت همچنین افزود: این دو گروه تروریستی با هم روابط منظم و دوامدار دارند و گروه داعش در مناطقی فعالیت دارد که طالبان آن مناطق را ناامن کرده ‌است.

فیصل خاطرنشان کرد: در صورتی که خلیلزاد اسنادی از حمله داعش بر شفاخانه صد بستر دشت برچی و مراسم خاکسپاری ننگرهار دارد، آن را با دولت و مردم افغانستان شریک کند.

سخنگوی دفتر شورای امنیت ملی افغانستان همچنین افزود که گروه طالبان و همکاران تروریست آن در جریان یک هفته گذشته در ۲۱ ولایت، ۷۹ غیرنظامی را کشته و ۲۱۸ تن دیگر را زخمی کرده اند.

گفتنی است که زلمی خلیلزاد گفته بود: «ما به این باوریم که داعش و طالبان دشمنان دیرین یکدیگرند و طالبان در جنگ با داعش نقش مهمی بازی کردند. البته حکومت افغانستان نیز نقش مهمی داشت.»

خلیلزاد تاکید کرده بود که حملات اخیر بر شفاخانه ای در کابل و مراسم تشییع جنازه در ننگرهار کار داعش بوده است. وی افزود که داعش مخالف صلح است و به همین خاطر از طالبان و حکومت افغانستان می خواهد وارد بازی داعش نشوند، بلکه در برابر آن همکاری کنند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.