کمک‌های پزشکی چین به مصر

دولت چین ۳۰ تن کمک‌های پزشکی برای مصر فرستاد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقامات مصر امروز اعلام کردند کمکی ۳۰ تنی شامل محصولات و اقلام پزشکی را از دولت چین دریافت کردند.

وزارت بهداشت مصر امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد سومین محموله از کمک‌های پزشکی برای مقابله با ویروس جدید کرونا موسوم به «کووید-۱۹» از سوی جمهوری خلق چین دریافت شد.

دکتر هاله زاید، وزیر بهداشت مصر با تشکر از دولت و ملت چین برای اهدای سومین محموله از کمک‌های پزشکی به مصر، بر روابط دوجانبه میان دو کشور دوست تأکید کرد.

همچنین دکتر خالد مجاهد، سخنگوی رسمی وزارت بهداشت مصر اعلام کرد سومین محموله از سوی دولت چین که حجم آن از دو محموله قبلی بزرگتر است و به ۳۰ تن نیازمندی‌های پزشکی می‌رسد، به کشور ارسال شد.

وی در ادامه افزود: این محموله شامل یک میلیون ماسک پزشکی، ۱۵۰ هزار ماسک N۹۵،  هفتاد هزار لباس محافظ پزشکی و ۷۰ هزار دستکش پزشکی علاوه بر ۷۰ هزار کیت تشخیص کرونا و هزار دستگاه تب سنج است.

وی همچنین گفت این سومین محموله پزشکی است که چین برای مصر ارسال می‌کند. شایان ذکر است وزیر بهداشت مصر اول ماه مارس در سفری که به چین داشت، پیامی را از سوی عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر به همراه هدیه‌ای از سوی ملت مصر شامل محموله‌ای از اقلام پزشکی که در امور پیشگیری بکار می‌رود را به چین فرستاد. این اقدام به منظور نشان دادن روابط دو جانبه میان دو کشور و نیز تبادل اطلاعات در زمینه انجام اقدامات پیشگیرانه در مقابله با ویروس کرونا انجام پذیرفت.

تا کنون بیش از چهار میلیون و ششصد هزار نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند؛ همچنانکه بیش از ۳۰۸ هزار نفر در جهان بر اثر کرونا جان خود را از دست داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار