مویدی گفت: در سال‌های گذشته با حمایت‌های های دولت و اعتبارات مخصوص  بستر  شناسه دار کردن و گارانتی لوازم خانگی فراهم شد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار علی مویدی، رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در نشست خبری اش با اصحاب رسانه اظهار کرد: در سال های گذشته با حمایت‌های های دولت و اعتبارات مخصوص،  بستر  شناسه دار کردن و گارانتی لوازم خانگی در پایان سال  فراهم شد.

او ادامه داد: در پایان سال و با شیوع کرونا در کشور به درخواست برخی دستگاه ها، عملیات اجرایی سامانه شناسه دار کردن لوازم خانگی و گارانتی متوقف شد و به زودی و در سطح کشور شاهد اجرایی شدن این طرح هستیم.

مویدی با اشاره به نحوه استفاده مردم از این سامانه، مطرح کرد: بعد از اجرایی شدن این طرح مردم می‌توانند برای اطلاع از اصالت کالای خود، کد محصول را به شماره  *۴*۷۷۷۷# ارسال کنند و بعد با ورود به سامانه از گارانتی خدمات پس از فروش آن هم استفاده کنند.

رییس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه در زمینه تحقیق و تفحص عده ای فرافکنی کردند، گفت: وقتی نتیجه بعد از مدت طولانی متتشر می شود تاثیرات غیر منطقی می گذارد و با وجود اینکه مسایلی را برای بخش هلی مختلف در نظر گرفتیم اما بعد از گذشت مدت طولانی مطرح می شود و سبب شد تا برخی ساز و کارها در آن زمان مطرح نشود.

جلوگیری از قاچاق ۹ میلیارد لیتر سوخت طی دو سال گذشته

مویدی گفت: در طول چند سال برنامه هایی را در نظر داشته ایم برای مقابله با قاچاق کالا که عصاره این اتفاقات رجیستری کردن تلفن همراه بود و امروز کشور را از وجود هر گونه تلفن همراه قاچاق پاک کرده ایم. اکنون هر کسی که ادعا کند تلفن همراه قاچاق دارد، محکوم است.

او ادامه داد: در سال ۹۷ حدود ۱۶۰۰ میلیارد دلار ارز از قاچاق این کالا از کشور خارج شد .

مویدی بیان کرد: همچنین در ۲ سال گذشته سامانه ها را به گونه ای هوشمند کرده ایم که از تولید تا مصرف سوخت، گام به گام مورد بررسی قرار گیرد و در این مدت  ۹ میلیارد لیتر صرفه جویی سوخت داشته ایم.

این مقام مسئول تصریح کرد: اکنون کالاهای ما در فروشگاه های بزرگ صد در صد ایرانی است. امروز اگر دامی در دامداری متولد شود، شناسنامه دار می شود درصورتیکه در گذشته دام را  از شمال به جنوب و از شرق به غرب قاچاق می کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار