مدیر جهادکشاورزی سرپل‌ذهاب گفت : کار برداشت چغندرقند پاییزه از سطح ۳۷۰ هکتار از مزارع کشاورزی این شهرستان آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛علی سلیمانی مدیر جهادکشاورزی سرپل‌ذهاب گفت : پیش بینی می‌شود که از سطح مزارع زیرکشت چغندر قند این شهرستان ۱۸ هزار تن محصول برداشت و تحویل کارخانه قند بیستون شود.

او گفت : توصیه‌های فنی و لازم به رانندگان دستگاه‌های برداشت کننده در خصوص سرزنی و چگونگی جداکردن برگ از طوقه چغندر شده است.

رییس جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: برداشت چغندر قند یک ماه ادامه دارد و روزانه ۴۰۰ تا ۵۰۰ کامیون محصول از مزارع حمل و تحویل کارخانه قند می‌شود.

سلیمانی ادامه داد: شهرستان سرپل ذهاب مستعد کشت چغندر قند پاییزه است و این محصول یک الگوی مناسب برای رعایت تناوب کشت در کنار غلات محسوب می‌شود.

او گفت: باتوجه به اینکه سالیان متمادی کشت گندم و ذرت مرسوم بوده، شیوع بیماری‌های قارچی، زنگ زرد، سپتریوز و لکه آجری و... در مزارع گندم کشاورزان را متحمل هزینه‌های زیادی کرده و عملکرد را کاهش داده است.

سلیمانی افزود: رهبر معظم انقلاب امسال را جهش تولید نامگذاری کردند پس بر ما واجب است اقدام به کشت محصولات با تولید بالا و درآمد مناسب کنیم.

او گفت: جهادکشاورزی شهرستان سرپل ذهاب برنامه و آمادگی کشت ۲ هزار هکتار کشت چغندرقند پاییزه در مهر ماه سال جاری دارد وکشاورزان در پایان برداشت گندم نسبت به برنامه ریزی برای کشت این محصول به مراکز خدمات کشاورزی حوزه خود جهت ثبت نام مراجعه کنند.

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.